Łódź kojarzona z Manufakturą, Piotrkowską, włókiennictwem oraz...Kropiwnickim
O ile dla łodzian najważniejszym symbolem naszego miasta jest Manufaktura, to dla Polaków wciąż nasza najdłuższa handlowa ulica Piotrkowska - takie dane przedstawili dziś Krzysztof Candrowicz podczas konferencji podsumowującej Łódź Art Center w dążeniu do uzyskania tytułu ESK 2016. Łódź kojarzona jest przemysłem włókienniczym, ale również z Jerzym Kropiwnickim, co być może nie wpływa pozytywnie, zważywszy na wskaźnik aspektów, które mogą zaszkodzić miastu w dążeniu do tytułu. A mianowicie, zdaniem ankietowanych najważniejszą rzeczą, która może zaszkodzić miastu jest zła polityka lokalna. Zaraz po tym są zaniedbane budynki i ulice, korki i rozkopane drogi.
Siła Łodzi tkwi w kulturze
Z przedstawionych dziś badań wynika, że Łódź ma duże poparcie w zmaganiach o tytuł ESK 2016. W nasze szanse wierzy 60 proc. łodzian i aż 41,9 proc. reszty Polaków. Ponadto dla 85 proc. łodzian uzyskanie tytułu Europejskiej Stolicy Kultury jest bardzo ważne. Dla 52 proc. Polaków Łódź jest atrakcyjna pod względem kulturalnym i rozrywkowym, jeżeli jednak chodzi o warunki zamieszkania czy też pracę nie mamy się czym pochwalić. Mimo wszystko 43 proc. ankietowanych jest zdania, że Łódź zmienia się na lepsze. Z badań wynika, iż największy wpływ na tożsamość kulturalną Łodzi ma m.in. Festiwal Camerimage. Zaraz za nim jest Festiwal Dialogu Czterech Kultur, a także Muzeum Sztuki oraz Łódź Art Center.
I Ty możesz mieć wpływ na budowanie wizerunku Łodzi
Każdy może mieć wpływ na budowanie wizerunku Łodzi, a to wszystko dzięki możliwości zgłaszania swoich propozycji promowania miasta. - Do Łódź Art Center wpłynęło 107 projektów przygotowanych przez 52 organizacje, stowarzyszenia oraz niezależnych menedżerów. 44 z nich powstały specjalnie na potrzeby ESK 2016. 37 opierało się na wydarzeniach muzycznych, zaś 30 koncentrowało na teatrze - powiedziała Agata Etmanowicz, dyrektor projektu ŁESK 2016. Nadsyłane projekty oceniane są przez zespół ŁESK 2016, natomiast ostateczna ocena należy do Komitetu Wykonawczego, w skład którego wchodzą m.in. urzędnicy z Urzędu Miasta oraz Urzędu marszałkowskiego. Najlepsze projekty zostaną zrealizowane. Kolejny nabór wniosków na projekty zostanie ogłoszony na początku czerwca.
Wydarzenia promujące Łódź
Jak zapewniają inicjatorzy akcji ŁESK, w każdym miesiącu będą organizowane ważne w promocji miasta wydarzenia. 17-18 czerwca odbędzie się konferencja pt. "Przemysły Kreatywne", z udziałem wielu twórców, a także urzędników. Jak zapowiadają organizatorzy, nie będzie to nudne posiedzenie, lecz niekonwencjonalny panel, w programie którego jest m.in. tworzenie wspólnych projektów. W odpowiedzi na potrzeby łodzian, w kwietniu rozpocznie się także seria szkoleń, z zakresu m.in. strategicznego planowania festiwali, polityki kulturalnej UE, finansowania projektów ze środków UE, czy też strategicznego planowania festiwali.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?