Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Polacy wierzą w szanse Łodzi w rywalizacji o tytuł ESK 2016

Emilia Białecka *Emkanabe*
Emilia Białecka *Emkanabe*
Choć na pierwszym miejscu, zdaniem Polaków, plasuje się Wrocław, 40 proc. wierzy w Łódź. To, co daje nam szanse to przede wszystkim kultura i sztuka, z którą jesteśmy utożsamiani. Łódź kojarzona jest z festiwalami, w tym w dużej mierze z Camerimage, Festiwalem Dialogu Czterech Kultur, a także z Łódź Art Center czy też Muzeum Sztuki.

Łódź kojarzona z Manufakturą, Piotrkowską, włókiennictwem oraz...Kropiwnickim

O ile dla łodzian najważniejszym symbolem naszego miasta jest Manufaktura, to dla Polaków wciąż nasza najdłuższa handlowa ulica Piotrkowska - takie dane przedstawili dziś Krzysztof Candrowicz podczas konferencji podsumowującej Łódź Art Center w dążeniu do uzyskania tytułu ESK 2016. Łódź kojarzona jest przemysłem włókienniczym, ale również z Jerzym Kropiwnickim, co być może nie wpływa pozytywnie, zważywszy na wskaźnik aspektów, które mogą zaszkodzić miastu w dążeniu do tytułu. A mianowicie, zdaniem ankietowanych najważniejszą rzeczą, która może zaszkodzić miastu jest zła polityka lokalna. Zaraz po tym są zaniedbane budynki i ulice, korki i rozkopane drogi.

Siła Łodzi tkwi w kulturze

Z przedstawionych dziś badań wynika, że Łódź ma duże poparcie w zmaganiach o tytuł ESK 2016. W nasze szanse wierzy 60 proc. łodzian i aż 41,9 proc. reszty Polaków. Ponadto dla 85 proc. łodzian uzyskanie tytułu Europejskiej Stolicy Kultury jest bardzo ważne. Dla 52 proc. Polaków Łódź jest atrakcyjna pod względem kulturalnym i rozrywkowym, jeżeli jednak chodzi o warunki zamieszkania czy też pracę nie mamy się czym pochwalić. Mimo wszystko 43 proc. ankietowanych jest zdania, że Łódź zmienia się na lepsze. Z badań wynika, iż największy wpływ na tożsamość kulturalną Łodzi ma m.in. Festiwal Camerimage. Zaraz za nim jest Festiwal Dialogu Czterech Kultur, a także Muzeum Sztuki oraz Łódź Art Center.

I Ty możesz mieć wpływ na budowanie wizerunku Łodzi

Każdy może mieć wpływ na budowanie wizerunku Łodzi, a to wszystko dzięki możliwości zgłaszania swoich propozycji promowania miasta. - Do Łódź Art Center wpłynęło 107 projektów przygotowanych przez 52 organizacje, stowarzyszenia oraz niezależnych menedżerów. 44 z nich powstały specjalnie na potrzeby ESK 2016. 37 opierało się na wydarzeniach muzycznych, zaś 30 koncentrowało na teatrze - powiedziała Agata Etmanowicz, dyrektor projektu ŁESK 2016. Nadsyłane projekty oceniane są przez zespół ŁESK 2016, natomiast ostateczna ocena należy do Komitetu Wykonawczego, w skład którego wchodzą m.in. urzędnicy z Urzędu Miasta oraz Urzędu marszałkowskiego. Najlepsze projekty zostaną zrealizowane. Kolejny nabór wniosków na projekty zostanie ogłoszony na początku czerwca.

Wydarzenia promujące Łódź
Jak zapewniają inicjatorzy akcji ŁESK, w każdym miesiącu będą organizowane ważne w promocji miasta wydarzenia. 17-18 czerwca odbędzie się konferencja pt. "Przemysły Kreatywne", z udziałem wielu twórców, a także urzędników. Jak zapowiadają organizatorzy, nie będzie to nudne posiedzenie, lecz niekonwencjonalny panel, w programie którego jest m.in. tworzenie wspólnych projektów. W odpowiedzi na potrzeby łodzian, w kwietniu rozpocznie się także seria szkoleń, z zakresu m.in. strategicznego planowania festiwali, polityki kulturalnej UE, finansowania projektów ze środków UE, czy też strategicznego planowania festiwali.

od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto