Konsorcjum firm Pol-Aqua S.A. i Dragados S.A. było pierwszym zwycięzcą przetargu, ale po rozpatrzeniu skarg składanych przez innych oferentów, warszawski sąd wykluczył to konsorcjum z dalszego postępowania przetargowego. Polskie Linie Kolejowe wybrały więc drugą najkorzystniejszą ofertę - konsorcjum czterech firm ze spółką Torpol na czele. To nie spodobało się firmie Pol-Aqua, która złożyła skargę do PLK, a gdy została oddalona, odwołała się do KIO. W poniedziałek odwołanie uznano za bezzasadne.
Pol-Aqua i Dragados mają teraz 7 dni na złożenie skargi do sądu.
Tymczasem, jak informuje Robert Kuczyński, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji z PLK, nim zostanie zawarta umowa na przebudowę dworca, Urząd Zamówień Publicznych przeprowadzi kontrolę całego postępowania przetargowego. Potrwa ona około 30 dni.
Jeśli budowa nowego dworca Fabrycznego nie rozpocznie się w tym roku, nie uda się jej zakończyć w 2014 r. Wówczas projekt straci 1,2 mld dofinansowania z Unii Europejskiej, a inwestycja stanie pod znakiem zapytania.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?