Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nie ma jednej drogi do sukcesu!

materiał partnera

Nowoczesne media dają olbrzymie możliwości w zakresie marketingu, a jednak wielu przedsiębiorców uparcie powiela strategię, która nie jest – i wszyscy wiedzą, że nie może być – skuteczna. Zawierzenie tylko jednej formie reklamy i tylko jednemu medium zwykle jest właśnie tym błędem, który przesądza o niemożliwości osiągnięcia sukcesu.

Paradoks freelancera

Wielu przedsiębiorców już przy formułowaniu swoich ogłoszeń zaznacza, że do współpracy zaprasza wyłącznie freelancerów zajmujących się marketingiem, a nie agencje. Jeśli stoi za tym jakaś głębsza filozofia – OK, ale jeśli chodzi tylko o obiegowe opinie dotyczące sposobów obsługi, to mamy poważny problem. Najczęściej freelancer jest tańszy, ale też nie znamy żadnego, którzy jest w stanie przygotować całą kampanię marketingową. Fragment: tak. Albo film, albo copywriting, albo grafikę, albo stronę www. Jednak aby działać skutecznie, trzeba wykorzystać te wszystkie media, a także jeszcze więcej, czego już freelancer nie będzie w stanie zorganizować.

Jeden wykonawca, jedna koncepcja

Siła marketingowego przebicia wynika ze spójności komunikatu. Jeśli całą kampanię koordynuje jedna agencja, to można mieć nadzieję, że poszczególne działania będą ze sobą zsynchronizowane, a przekaz będzie utrzymany w podobnym tonie. Nie można stworzyć skutecznej kampanii, jeśli strona internetowa zachwala niskie ceny, billboardy wysoką jakość, spot radiowy szybką realizację, a ulotki nie mówią nic, ale są ładne. Nie tędy droga. Oczywiście – można dzięki tak chaotycznym działaniom odnieść pewien przypadkowy sukces, ale w stosunku do kosztów akcji będzie on wyglądał raczej blado. Dlatego powierzenie przygotowania koncepcji brand design i identyfikacji wizualnej, a następnie całej kampanii marketingowej jednemu podmiotowi może znacznie ułatwić dotarcie do klienta.

Lekceważone kanały

Pod wpływem zmasowanych akcji niektórych marketingowców przedsiębiorcy zaczęli wierzyć, że internet jest tak wielką siłą marketingową, iż można bagatelizować inne kanały. W praktyce w zdecydowanej większości przypadków takie podejście to równia pochyła, na której końcu znajduje się beznadziejna wegetacja gospodarcza. Zgoda – może telewizja straciła nieco popularności kosztem internetu, ale nadal odgrywa ważną rolę, tak samo jak out-of-home media, prasa czy drukowane ulotki.

W przypadku każdej akcji należy od zera określić, jaką wagę trzeba przyłożyć do każdego kanału komunikacji. Czasem okaże się, że internet powinien zdominować przekaz, a kiedy indziej będzie go można zmarginalizować. Ale takich decyzji nie podejmuje się samodzielnie – musi za nimi stać autorytet i doświadczenie osób, które o reklamie wiedzą prawie wszystko. Na konsultacje, a później do wykonania kampanii dobrze jest zajrzeć do aplanmedia.pl – agencji marketingowej w najszerszym znaczeniu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto