Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Moda w walce z HIV

Redakcja
Żeby przyciągnąć uwagę społeczną, nie wystarczy już tylko o czymś napisać, czy zaangażować specjalistów. Dzisiaj potrzebne są nazwiska gwiazd i chwytliwe hasła, nawet w akcji tak ważnej jak kampania przeciwko wirusowi HIV.

Statystyki są przerażające. Szacuje się, że w Polsce około 35 tysięcy osób jest nosicielami wirusa HIV, z czego około 20 tysięcy nie zdaje sobie z tego sprawy! Problem dotyczy przede wszystkim młodych ludzi, do 30 roku życia. Więcej zakażonych jest wśród kobiet... Dlaczego? Odpowiedzialna jest za to biologia. Podczas stosunku płciowego ryzyko zakażenia u kobiety jest prawie dwukrotnie większe niż u mężczyzny. Na zakażenie wrażliwa jest bowiem cała błona śluzowa pochwy i szyjki macicy, podczas gdy u mężczyzn w zasadzie tylko obwódka błony śluzowej wokół ujścia cewki moczowej i w wewnętrznej warstwie pod napletkiem. Dodatkowo w nasieniu jest znacznie większa ilość wirusa HIV niż w wydzielinach żeńskich narządów płciowych.

Coraz mniej tematów określamy jako tabu. HIV/AIDS niestety nadal do nich należy. Żeby to zmienić zorganizowana została kampania edukacyjna "ryzyKOchania", poruszająca problem zakażenia. W akcję zaangażowane zostały gwiazdy: piosenkarki Reni Jusis, Maria Peszek i Monika Brodka, aktorki Joanna Jabłczyńska, Małgorzata Socha, sportowcy Szymon Kołecki i Łukasz Kadziewicz, tancerz Rafał „Roofi” Kamiński, oraz wiele innych "celebrytów".

Dodatkowo, specjalnie na potrzeby kampanii stworzona została kolekcja koszulek, zaprojektowanych przez czołowych polskich projektantów. Z HIV walczą Paprocki & Brzozowski, Viola Śpiechowicz, One Eighty, Dawid Woliński i Ola Osadzińska. Zorganizowany został również konkurs "KREUJ IDEE" na najciekawszy nadruk związany tematycznie z HIV/AIDS. W skład jury weszły: Ewa Minge (kreator mody), Anna Ibisz (redaktor naczelna JOY), Kasia Burzyńska (prezenterka TV), Ola Osadzińska (ilustratorka), Agnes Kubicka (fotograf), Donata Czekała (MCZP) oraz Anna Olejczuk (Stowarzyszenie Manko). Wybrały one 5 najlepszych projektów, z których internauci wyłonili zwycięzcę. Głosowanie trwało do 12 marca, zwyciężyła Magdalena Wójcik z projektem "Against HIV".

Wszystkie koszulki (zaprojektowane przez gwiazdy i finalistów konkursu) trafią do sklepów przed wakacjami. Na największych uczelniach mają także odbyć się happeningi pt. "Niechciany podarunek". Eventy będą nie tylko okazją do rozmów, poszerzenia wiedzy, ale też udziału w konkursach i otrzymania gadżetów związanych z kampanią. Może tabu zostanie przełamane?

/dane pochodzą z informacji prasowych kampanii "ryzyKOchania" oraz stron internetowych http://www.kreujidee.pl i http://www.ryzykochania.pl
______________________________________________________

Kampania "ryzyKOchania" ogłasza kolejny konkurs, tym razem na najciekawszą fotografię, grafikę, czy formę malarską/rysunkową nawiązujące do tematyki HIV/AIDS - "Sztuka przeciw AIDS". Więcej informacji.

MM Łódź poleca:

MM Łódź patronuje:


MMŁódź poleca:

Od redakcji: Przypominamy, że każdy z Was może zostać dziennikarzem obywatelskim serwisu MM Moje Miasto! Zachęcamy Was do zamieszczania artykułów oraz nadsyłania zdjęć z ciekawych wydarzeń i imprez. Piszcie też o tym, co Wam się podoba, a co Wam przeszkadza w naszym mieście. Spróbujcie swych sił w roli reporterów obywatelskich eMeMki! Pokażcie innym to, co dzieje się wokół Was. Pokażcie, czym żyje Miasto.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Co to jest zapalenie gardła i migdałków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto