Marek Janiak, architekt miasta chce by remontowane i przebudowywane ulice w Łodzi były zwężane do 7 metrów. Uzasadnienie Janiaka jest proste: - Węższa ulica na pewno jest bezpieczniejsza, bo auta się na niej nie rozpędzają. Janiak podkreśla też, że dzięki zwężeniu jezdni można poszerzyć chodniki, a pasy ruchu na zwężonej ulicy Kopernika mają szerokość 3,5 metra, są więc zgodne z normami.
Opinię Janiaka w realizacji projektów modernizacji ulic w Łodzi uwzględnia Zarząd Dróg i Transportu. Dlatego cała ul. Rojna zostanie zwężona z dotychczasowych 8 - 10 metrów do „standardowych” 7 metrów.
Jak wyjaśnia Wojciech Kubik, rzecznik ZDiT zwężenie drogi służy poprawie bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu. Pieszych - bo mają chodniki, rowerzystów - bo po obu stronach Rojnej pojawią się drogi rowerowe. A kierowcy? Zdaniem rzecznika ZDiT po zwężeniu Rojnej „kierujący nie będą traktowali tej drogi jak autostrady przez osiedle”.
7-metrowy standard prawdopodobnie czeka w przyszłości ulicę Legionów i ul. Zieloną. Marek Janiak nie wyobraża sobie też, by szersze niż 7 metrów były ulice, które powstaną przy nowym dworcu Łódź Fabryczna - przecież będą przebiegały przez środek zamieszkanego kwartału Łodzi.
Jednak Marek Janiak podkreśla jednak, że do każdego projektu remontu drogi podchodzi indywidualnie, więc nie wszystkie modernizowane w Łodzi ulice zostaną zwężone do 7 metrów.
Tymczasem ze zmian na Kopernika nie są zachwyceni kierowcy, których denerwuje, że tempo jazdy po tej ulicy wyznaczają tramwaje, których nie ma jak wyprzedzić.
Kierowcom wtóruje Mariusz Bedyniak, szef Tele Taxi 6400 400: - Trudno zrozumieć mi poszerzanie chodników na Kopernika kosztem jezdni, bo nie ma kto po nich spacerować. Przecież to nie jest ulica w stylu Piotrkowskiej.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?