Auta na kolejnych pozycjach dzieliły od siebie co najwyżej kilkunastopunktowe różnice. Po ogłoszeniu wyników, co nastąpiło tuż przed rozpoczęciem marcowego salonu samochodowego w Genewie, zaczęto zastanawiać się, co też widzieli w najnowszym golfie oddający na niego swoje głosy jurorzy – dziennikarze motoryzacyjni. Odpowiedź jest dość banalna: golf wygrał, bo to samochód kumulujący zalety wszystkich sześciu dotychczasowych generacji tego modelu. Produkowany od 1974 roku kompaktowy volkswagen jest przykładem na to, ze można stopniowo rozwijać i doskonalić koncepcje popularnego samochodu osobowego. Do tej pory fabryki opuściło ponad 29 milionów golfów i jest to najbardziej popularny samochód klasy kompakt. To właśnie do golfa porównują swoje modele inni producenci podobnych aut.
Najnowszy golf wyróżnia się jakością wykonania, komfortem, niskimi wartościami spalania i emisji oraz bardzo dobra dynamika, a także najwyższym poziomem bezpieczeństwa.
Przykładem jest seryjny hamulec multikolizyjny, który po zderzeniu automatycznie przyhamowuje pojazd, by możliwie jak najszybciej zminimalizować pozostałą energię kinetyczną i w ten sposób uniknąć kolejnych kolizji.
Do tego dochodzą liczne systemy poprawiające bezpieczeństwo i wspierające kierowce, takie jak elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, proaktywny system ochrony pasażerów PreCrash
i system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu Line Assist.
Wszystkie te systemy gwarantują maksymalne bezpieczeństwo i komfort.
Na pierwszy rzut oka zewnętrzną i wewnętrzną stylistyka golfa VII wydaje się bardzo znajoma, ale od pierwszej do siódmej generacji ten model charakteryzuje się niepowtarzalnym stylem i forma, co mimo upływu lat pozostaje ponadczasowe. Właśnie ta bezkompromisowość w doskonaleniu, a także adaptowaniu w nim najnowszych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, komfortu jazdy czy ekologii sprawiły, ze „Samochód roku 2013” to bezdyskusyjnie volkswagen golf VII.
W minionych dziesięcioleciach to właśnie ten volkswagen wyznaczał nowe standardy w klasie samochodów kompaktowych. Najpierw w nim stosowano takie elementy wyposażenia, jak ABS, poduszki powietrzne czy elektroniczny program kontroli i stabilizacji toru jazdy, które wywarły znaczący wpływ na konstrukcje samochodów z segmentu nazwanego „klasa golfa”.
Plebiscyt „Car of the Year” jest jednym z najstarszych i najbardziej renomowanym konkursów w Europie. Corocznie, od 1964 roku, wyróżniane są najlepsze nowości motoryzacyjne. Jury przyznające ten prestiżowy tytuł składa się z 58 europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 krajów.
Każdy z kilkudziesięciu zgłoszonych modeli jest oceniany pod katem ekonomiczności, komfortu, bezpieczeństwa, prowadzenia, funkcjonalności, designu i innowacyjności.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?