Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dworzec Łódź Widzew po przebudowie [wizualizacje]

Redakcja
materiały inwestora
Wiemy już, jak będzie wyglądał dworzec Łódź Widzew po przebudowie. To część projektu modernizacji trasy z Łodzi do Warszawy.
Zobacz, jak będzie wyglądał nowy dworzec Łódź Fabryczna!

Wczoraj (21 czerwca) PKP Polskie Linie Kolejowe zaprezentowały zatwierdzona koncepcja przebudowy dworca Łódź Widzew. Wszystkie prace mają się zakończyć do końca 2014 roku.

- Przedstawiona koncepcja jest w tej chwili na etapie przyjęcia do realizacji. Dzięki temu mamy już postawy do rozpoczęcia prac przy projekcie budowlanym. W tym roku chcielibyśmy zakończyć budowę dwóch nowych peronów - drugiego i trzeciego - tłumaczy Marek Faber, dyrektor przebudowy Łódzkiego Węzła Kolejowego PKP PLK.
W tej chwili kończy się remont trasy objazdowej [fragment linii kolejowej nr 25 - przyp. autora], czyli szlaku kolejowego z dworca Łódź Kaliska poprzez Łódź Chojny do Łodzi Widzewa.
Po wymianie ponad 12 kilometrów torowiska oraz kabli trakcyjnych, energetycznych i urządzeń automatyki kolejowej, prędkość liniowa wzrośnie na tym odcinku aż do 100 km/h.

Kiedy te prace się zakończą, ekipy remontowe wejdą na sam teren dworca Łódź Widzew. Tutaj do zdemontowania jest 48 km torów oraz aż 153 rozjazdów. Docelowo powstaną trzy 400-metrowe zadaszone perony z wyposażeniem oraz w zamian za kładkę przejście podziemne z windami dla niepełnosprawnych. W ramach prac wybudowanych zostanie 22 kilometrów nowego toru oraz zabudowanych 50 rozjazdów.

Już teraz trwa przebudowa bardzo ważnego obiektu, jakim jest Kolejowa Centrala Telefoniczna. Obecnie znajduje się ona przy placu Sałacińskiego, ale z uwagi na budowę nowego dworca musi się stamtąd wyprowadzić. Nowa siedziba znajdzie się na dworcu Łódź Kaliska. Zakres prac jest jednak jeszcze szerszy.

Za dwa lata powstanie nowy przystanek osobowy Łódź Niciarniana wraz z wiaduktem nad ulicą Niciarnianą oraz Centrum Sterowania Ruchem.


Nowe zadaszenie dworca Łódź Widzew jest w kształcie dwóch tafli, których środek spotyka się na nowym peronie nr 2. Jedna z nich ma także półokrągłe zakończenie, które znajdować się będzie w miejscu obecnego peronu nr 1, który przestanie obsługiwać pasażerów i zostanie zamieniony w przydworcowy skwer. - Dla pasażerów będzie to udogodnienie. Będzie to takie miejsce, gdzie ustawimy stojaki rowerowe czy ławki, na których pasażerowie będą mogli usiąść i odpocząć albo poczekać na swój pociąg - nakreśla dyrektor Faber.

Koszt przebudowy widzewskiego dworca to ponad 204 mln złotych. Wszystkie prace mają zakończyć się do 2014 roku i są **częścią II etapu modernizacji linii Warszawa - Łódź.

Czytaj więcej o

kolei w Łodzi

:

Polecamy na MM Łódź
Juwenalia 2012 w Łodzi| Noc Muzeów 2012 w Łodzi | Student na rowerze | Kolory ulic Łodzi | Konkursy | Widzew Łódź | ŁKS Łódź|PKP - rozkład jazdy| Karaoke w Łodzi| Auto Radar

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto