Na ulicy Piotrkowskiej jest nowa nawierzchnia. Na razie tylko do zobaczenia [zdjęcia] |
W 1994 stary, zabytkowy budynek dworca Łódź Kaliska wraz z peronami został rozebrany, a w jego miejsce postawiono nowy gmach. W ramach dalszej modernizacji dworca, nad aleją Bandurskiego powstały dwa wiadukty kolejowe - wschodni i zachodni.
Niestety od tego czasu pociągi jeżdżą tylko po tym drugim. Wschodni wiadukt do tej pory nie zyskał infrastruktury pozwalającej na prowadzenie ruchu pasażerskiego. Co więcej, pod nim znajduje się jedno z wejść na dworzec PKP, które od lat jest zamurowane z powodu niedokończenia inwestycji.
Jednak jest szansa, że znów pojadą po nim pociągi. Marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień ogłosił listę 13 priorytetowych inwestycji kolejowych dla regionu. Wśród nich znalazło się dokończenie budowy wiaduktu wschodniego.
Według wyliczeń orientacyjny koszt inwestycji wyniósłby około 30 milionów złotych. Blisko 12 milionów kosztowałoby roboty zabezpieczeniowe, a ponad 18 milionów położenie torowiska i urządzeń ruchu.
Prace miałyby być prowadzone w tym oraz w przyszłym roku. Dzięki zakończeniu inwestycji, wszystkie tory na stacji Łódź Kaliska byłyby przelotowe. Te z wiaduktu wschodniego kierowałyby wówczas wybrane pociągi na łącznik ze stacją Łódź Widzew.
Czytaj więcej o
koleiw Łodzi:
Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Za rok z Widzewa do Zgierza w 15 minut
Nowy rozkład jazdy PKP 2012/2013 na trasie Łódź-Warszawa
Polecamy na MM Łódź Łódź Fabryczna|ulica Piotrkowska | Kolory ulic Łodzi | Konkursy |PKP, MPK - rozkład jazdy| Karaoke w Łodzi| Widzew Łódź | ŁKS Łódź| Auto Radar | Student na rowerze |
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?