ZDiT zauważa, że zdjęcia ilustrujące drogę rowerową wzdłuż ul. Inflanckiej zniekształcały perspektywę. ZDiT podkreśla, że droga rowerowa jest zbudowana zgodnie z: przepisami, projektem i zdrowym rozsądkiem.
Zapewnia bezpieczeństwo użytkowników. Była także szeroko konsultowana z mieszkańcami ul. Inflanckiej, z projektantem i z inspektorami ZDiT. Przystępując do tej inwestycji można było albo zbudować drogę rowerową w istniejącej formie, albo zrezygnować z niej.
Droga rowerowa powstała po stronie północnej Inflanckiej. Po stronie południowej nie było dla niej miejsca.
Droga rowerowa powstała od strony jezdni. Gdyby zamienić kolejność i drogę zbudować po stronie posesji, gdzie obecnie jest chodnik, mieszkańcy wychodząc z bram i furtek wkraczaliby bezpośrednio na drogę rowerową.
Droga rowerowa powstała w miejscu, gdzie na nieco ponad kilometrowym odcinku znajdują się aż 104 wjazdy do posesji. Zgodnie z przepisami chodniki i droga rowerowa przy drodze krajowej (jest nią ul. Inflancka) od jezdni muszą być oddzielone odpowiednio wysokim krawężnikiem. Jednak mieszkańcy muszą mieć zachowane wjazdy do posesji - w miejscach wjazdów droga jest obniżana. W pozostałych odcinkach jej wysokość jest zgodna z wysokością krawężnika. Wszelkie zjazdy i najazdy na drodze rowerowej są na tyle łagodne, że cyklista podróżuje komfortowo.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?