Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Co się stanie z reklamowym bałaganem na Piotrkowskiej? [zobaczcie zdjęcia]

Redakcja
Władze miasta chcą rozmawiać z przedsiębiorcami i pomóc im w dostosowaniu się do ramowych wytycznych sposobu umieszczania reklam na Pietrynie.

Walka ze reklamami szpecącymi ulicę Piotrkowską trwa od lat i przypomina walkę z wiatrakami. Problem został poruszony podczas spotkania Hanny Zdanowskiej z przedsiębiorcami ze stowarzyszenia "Żywa Piotrkowska" pod koniec stycznia. Strony chcą współpracować . Czy tym razem akcja oczyszczania Piotrkowskiej z reklam odniesie sukces?

- Schludna i estetyczna witryna bardziej zachęci klienta niż ta, która obwieszona jest kolorowymi banerami i obstawiona tzw. "koziołkami" - mówi Kamila Kwiecińska-Trzewikowska, miejski konserwator zabytków. - Stawiamy na dialog z przedsiębiorcami zwłaszcza, że oferujemy im pomoc w zaprojektowaniu nowego wyglądu witryny, m.in. ze strony studentów ASP.


Władze miasta powołały specjalny zespół z miejskim konserwatorem zabytków na czele. Zadaniem zespołu jest przekonywanie przedsiębiorców i zarządców lokali, by reklamowali się w sposób zgodny z zabytkowym i reprezentacyjnym charakterem ulicy.

 


Ulica Piotrkowska: Będzie ruch jednokierunkowy i system informacji o parkingach?


Jednak, o ile współpraca z członkami stowarzyszenia "Żywa Piotrkowska"przebiega bez zastrzeżeń, o tyle problem stanowią właściciele fast-foodów serwujący dania kuchni arabskiej, którzy nie są zainteresowani dbałością o wygląd reprezentacyjnej ulicy miasta.

Zgodnie z ramowymi wytycznymi konserwatora zabytków reklamy muszą współgrać z kompozycją elewacji i formą architektoniczną całego budynku. Nie mogą one zasłaniać detali architektonicznych, a ich kolor powinien być zharmonizowany z otoczeniem. Niedopuszczalne jest wyklejanie szyb, montowanie banerów powyżej parteru budynku, naklejanie plakatów bezpośrednio na szybach, umieszczanie pulsujących światłem banerów czy nadawanie reklam z głośników.
W porozumieniu z "Żywą Piotrkowską" na każdej przecznicy wyremontowanego odcinka ustawiono też podświetlane gabloty z mapą lokali usługowych na danym odcinku.

Do końca 2014 roku ma powstać księga standardów ulicy Piotrkowskiej. Będą w niej zawarte wytyczne dla przedsiębiorców odnośnie wyglądu witryn w zależności od stylu architektonicznego danej kamienicy.

Zobacz, jak mają wyglądać witryny na Piotrkowskiej zgodnie z sugestiami UMŁ:

Kliknij w zdjęcie, żeby rozpocząć przeglądanie galerii:

 



od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto