"Kontrakt dla Łodzi": Zobacz, na jakie projekty miasto chce przeznaczyć 3,85 miliarda złotych
Tzw. "ciche nawierzchnie" są ok. 10 proc. droższe w utrzymaniu niż standardowe, ale pozwalają ograniczyć hałas o 3-5 decybeli. Wszystko dzięki specjalnej konstrukcji podbudowy jezdni i porowatej nakładce, która wytłumi dźwięk silnika przejeżdżającego samochodu.
- Koszt zamontowania takiego rozwiązania to ok. 800 złotych za metr - mówi Michał Baryła, zastępca dyrektora Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa UMŁ. - W latach 2013-2018 na tego typu rozwiązania chcemy przeznaczyć 16 milionów złotych.
Gdzie zostaną zamontowane nakładki? Pierwszeństwo będą miały te obszary miasta, w których jest najgłośniej, zgodnie z mapą akustyczną Łodzi z 2012 roku. Chodzi tu przede wszystkim o Śródmieście i największe skrzyżowania, np. skrzyżowanie marszałków. Omawianą technologię zastosowano już podczas remontów ulic Łagiewnickiej i Przybyszewskiego. Wyciszona będzie też nawierzchnia nowej Trasy W-Z.
Budowa dróg z nakładkami ma także na celu ograniczenie stosowania ekranów akustycznych. Miejscy urzędnicy nie wykluczają jednak zupełnie wykorzystywania tego rodzaju rozwiązań w przyszłości. - Na pewno ekrany zostaną zastosowane na drogach o dużej przepustowości jak na przykład Trasa Górna - dodał Michał Baryła.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?