Budowa dworca Łódź Fabryczna dzień po dniu [wideo]
Słynna już "dziura w ziemi", jak nazywają łodzianie teren budowy nowego dworca Łódź Fabryczna powoli zaczyna się zapełniać. Po wykonaniu wykopu nastąpił mało efektowny etap wykonania 2 km ścian szczelinowych, które mają podtrzymywać strop stacji. Tych ścian wykonano już połowę.
Teraz, 8 metrów poniżej poziomu gruntu powstanie betonowa płyta stropowa dworca kolejowego o całkowitej powierzchni 6 boisk piłkarskich. To pod nią będą znajdować się perony przeznaczone do obsługi podróżnych.
Równolegle z pracami na "Fabrycznym" postępują prace przy modernizacji stacji Łódź Widzew. Wymontowano już 50 km torów i rozebrano kładkę dla pieszych. W tym miejscu powstanie nowy układ torowy zawierający m.in. trzy zadaszone perony połączone przejściem podziemnym.
Zgodnie z umową nowy dworzec Łódź Fabryczna ma być gotowy do końca lutego 2015 roku, a stacja Łódź Widzew - do końca 2014 roku. Łączna wartość inwestycji to 1,7 mld złotych.
Kliknij w zdjęcie, żeby rozpocząć przeglądanie galerii:
Wywiad z prezesem Jagiellonii Białystok Wojciechem Pertkiewiczem
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?