Black Weekend w Łodzi. Tłumy w centrach handlowych
O ile „czarno” było w pasażach handlowych, to w samych sklepach – klienci byli skrzętnie odliczani. W ogonku przed wejściem do jednego z dużych sklepów w Manufakturze stało w sobotnie popołudnie non stop po kilka- kilkanaście osób. Sygnał w bramce dawał znać, kiedy mogą wejść – dokładnie w chwili, gdy ktoś opuszczał sklep.
- To dobrze, przynajmniej w środku nie ma tłoku – stwierdziła pani Jolanta, która na wejście czekała około 10 minut. - Dwa, trzy lata temu – przed pandemią – ścisk i kolejki do przymierzalni, a potem do kas też były nieprzyzwoicie długie.
- To jedyna korzyść z tych ograniczeń – dodaje Martyna, tegoroczna maturzystka. - Przyszłam licząc, że kupię tanio sukienkę na studniówkę. Lepiej przymierzyć niż w ciemno zamawiać w internecie, a potem odsyłać. Będę szukać też butów – obniżki są nawet do 50 procent.
Black Weekend w Łodzi. Tłumy w centrach handlowych
Rodzice kilkuletnich przedszkolaków cieszą się, bo kupili im kurtki i czapki na wyprzedaży.
- Szybko wyrastają z ubrań, więc lepiej wydać na nie mniej jak jest okazja – mówią. - Ceny były niższe o 30 procent – to już mamy 100 złotych w kieszeni – możemy iść coś zjeść do restauracji.
W przerwach w męczących zakupach łodzianie szli na kawę lub obiad do lokali, czynnych w centrach handlowych. Momentami brakowało w nich miejsc.
– Obok sezonu zakupów przedświątecznych, listopadowe promocje są tym momentem, kiedy handel notuje najwyższą dynamikę sprzedaży i rekordowe w ciągu roku obroty. Wielu Polaków w tym czasie rozpoczyna zakupy świątecznych prezentów, co dodatkowo potęguje sprzedaż. Widać to zresztą po tym, gdzie wydajemy najwięcej. Do trójki najbardziej popularnych sklepów należą sklepy z ubraniami i butami, drogerie i perfumerie oraz sklepy z elektroniką, RTV i AGD – wylicza Marta Drzewiecka, dyrektor w Newbridge, skupiającym 6 centrów handlowych.
Jak podaje firma Tpay, w tym roku aż 90% sklepów kusić będzie przede wszystkim obniżką cen. Rabaty powyżej 30% znaleźć będzie można w 40% sklepów, w 20% sklepów - powyżej 50%. Zaledwie 10% sklepów nie planuje udziału w akcja przecenowych.
Black weekend a pandemia
Rok temu listopadowy okres przecen został zablokowany przez lockdown. To pierwszy od dwóch lat sezon, w którym handlowcy mogą w pełni organizować „czarne” wyprzedaże. Potrwają one dłużej – w wielu miejscach nawet do 30 listopada br. - rozciągną się więc w cały Black Week.
Cyber Monday, czyli wyprzedaże online/sc]
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?