Tunel średnicowy będzie przedłużeniem linii kolejowej z Dworca Łódź Fabryczna na wschód. Pod miastem tunel rozdzieli się na dwie nitki: północna doprowadzi do Dworca Łódź Żabieniec, a południowa do Łodzi Kaliskiej. Koszt inwestycji to 2 mld zł. Początek budowy planowany jest na 2016-2017 rok. Zakończenie prac szacuje się na 2022 rok.
Magistrat walczy o budowę przystanków na trasie tunelu, które miałyby stworzyć namiastkę łódzkiego metra. - Aby to zrobić trzeba będzie jednak zmienić zapisy studium wykonalności. Rozmowy w tej sprawie trwają - mówi Minister Sprawiedliwości Cezary Grabarczyk.
Łódź Fabryczna. Odtworzą fasadę starego budynku dworca [zdjęcia]
W ramach rządowego Kontraktu Terytorialnego w latach 2014-2023 województwo łódzkie otrzyma 26 mld zł. Do realizacji przewidziano 90 projektów, z czego 23 znajduje się na liście podstawowej. Realizacja pozostałych będzie możliwa jeśli uda się zaoszczędzić środki przy realizacji najważniejszych projektów.
Oprócz tunelu średnicowego, z priorytetowej puli będą realizowane obwodnice Wielunia i Bełchatowa, przebudowa kolejnych przystanków na trasie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, a także projekty rewitalizacyjne, dotyczące służby zdrowia i aktywizacji zawodowej.
Na liście rezerwowej znalazły się m.in. przedłużenie drogi ekspresowej S-14 na północ oraz budowa brakującego odcinka autostrady A1: Tuszyn-Pyrzowice.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?