Odwiedź nasz Serwis Specjalny i zobacz pozostałe odcinki Auto Radaru MM-ki |
Historia Mazdy 323 Borysa Szymczaka jest tak niesamowita, że postanowiliśmy przybliżyć Wam ją w całości. Samochód zakupiony ponad dwa lata temu to model 323 BG GT z 1991 roku.
Jak wspomina Borys, mazda była mocno zaniedbana, ale nadwoziowo i silnikowo dość zdrowa. Samochód kupiony za siedemset złotych i przysłowiową flaszkę wódki posiadał jednak wiele braków. - Mazda "okradziona" była między innymi z oryginalnej tapicerki GT, w dodatku miała pogniecioną maskę i zbitą przednia szybę. To był efekt otwarcia się właśnie maski - wspomina właściciel auta.
W samochodzie nie działała elektryka, a skrzynia biegów "skończyła się" po dwustu kilometrach. - Na dodatek, tuż po zakupie, ktoś życzliwy pod garażem wybił mi wszystkie szyby - dodaje Borys. Taki natłok przeciwności losu jednak go nie zniechęcił, a jedynie zmobilizował do przywrócenia autu jego dawnej świetności.
- Postanowiłem dać jej nowe życie, bo do tego nadwozia mam ogromny sentyment i tak się zaczęło - opowiada. Borys posiadał już w swoim garażu podobne auto, które podczas zlotów zdobyło nie jeden puchar za tzw. "glębę" oraz pojawiło się między innymi w "operacji tuning".
Lista modyfikacji, jakie od czasu zakupu udało się wprowadzić w maździe jest imponująca. Śmiało można powiedzieć, że to najdłuższa jak do tej pory lista w czasie całego naszego cyklu. Nadwozie zostało pokryte nowym lakierem w kolorze Ferrari Rosso Scuderia zaś przetłoczenie podszybia przednie i boczne oraz lusterka pokryto czarną perłą. Do tego udało się zdobyć pełne "body kit" firmy Tom Walkinshaw Racing. Jest to spora rzadkość bo wszystkie poszerzenia i wyloty pochodzą z wyprodukowanej - w 2500 egzemplarzach na cały świat - homologacyjnej wersji GTR. - Przez 8 lat namierzyłem ledwie kilka egzemplarzy tego body w całej europie, a modelem interesuję się bardzo - z dumą przyznaje chłopak.
Borys sporo opowiada także o samej marce Tom Walkinshaw Racing. - Firma prowadziła wyścigowe teamy mazdy w wyścigach płaskich, a także może poszczycić się m.in modyfikacjami jaguarów XJ220, czy prowadzeniem teamu jaguara w wyścigu Le Mans - wymienia.
Ponadto w maździe Borysa pojawiły się jeszcze lotka, listwy oraz elektryczne lusterka z modelu GT, a zamek drzwi od strony pasażera został usunięty. Mechanicznie w aucie zaszły także ogromne zmiany. Pojawiła się sprężarka mechaniczna (kompresor) Eatom M62, orurowanie dolotowe 2" / 2,5" ze stali kwasoodpornej, Intercooler z BMW serii 5, regulator ciśnienia paliwa oraz pompa paliwa Walbro o wydajności 255 l/h. Pod maską nie mogło zabraknąć także dużego stożkowego filtra oraz wydechu 2,5" ze stali kwasoodpornej połączonego z tłumikami RM Motors.
Wewnątrz skompletowano pełne wnętrze GT i pełną elektrykę. Pojawiła się także kierownica skórzana D&W z nabą MOMO, pasy 5-punktowe (3" SPARCO) oraz gałka zmiany biegów Mazda MPS6. Dodatkowo na desce rozdzielczej znalazły się także dwa nowe wskaźniki AFR Innovate LC-1 z sondą szerokopasmową Bosch oraz Boost Auto, a na montaż czekają już dwa kolejne. Całości dopełniają felgi Borbet T 16"x9" pomalowane na złoto-brązową perłę z oponami 215/40R16.
Zobaczcie galerię zdjęć tego niewątpliwie interesującego auta i podzielcie się z nami swoimi spostrzeżeniami w komentarzach.
Czytaj więcej o
motoryzacji:
Auto Radar MM-ki, odc.16: piekielne BMW E46 [zdjęcia]
Auto Radar MM-ki, odc.14: Chevrolet Corvette [zdjęcia]
Posiadasz ciekawy pojazd? Chcesz pokazać go innym czytelnikom MM-ki? Czekamy na Twoje zgłoszenie pod adresem [email protected]. W tytule maila prosimy wpisywać: "Auto Radar".
Kliknij w pierwsze zdjęcie, żeby rozpocząć przeglądanie fotogalerii:
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?