Katarzyna Rumowska, rzecznik prasowy konsorcjum budującego dworzec mówi, że skuwane są sztukaterie, gzymsy, parapety podokienne, niektóre części attyk. Na ich podstawie powstaną odlewy, które prawdopodobnie zostaną wykorzystane jako elementy ozdobne nowej dworcowej hali.
Prace te potrwają około tygodnia. Po ich zakończeniu budynek zostanie zburzony przez 80-tonową maszynę, jedną z największych tego typu w Polsce, której ramię ma zasięg aż 34 metrów.
Roboty przy podziemnej części dworca ruszą na przełomie czerwca i lipca. Powstanie wtedy wykop, w którym umieszczony zostanie gigantyczny "kret" - maszyna podobna do tych, którymi drąży się tunele metra, np. w Warszawie. Będzie tworzyć tunel dla pociągów ciągnący się aż do ul. Niciarnianej.
Zdzisław Stoszek, kierownik kontraktu z PKP Polskie Linie Kolejowe mówi, że maszyna drążąca tunel w Łodzi, będzie miała ponadjedenastometrową tarczę. Tunel w najgłębszym miejscu będzie prowadzony około 20 metrów pod ziemią; prace zaczną się najpewniej pod koniec 2012 roku.
Część naziemna dworcowych zabudowań będzie liczyła około 400 metrów długości - tyle samo będą mieć najdłuższe perony. Ogromne hale zajmą teren od ul. POW na południe do miejsca dawnych peronów kolejowych, a na wschód ciągnąć się będą od ul. Kilińskiego (tam będzie jedno z wejść) w stronę wiaduktu na ul. Kopcińskiego.
Projekt architektoniczny nowej Fabrycznej ma zostać zaprezentowany w drugiej połowie czerwca. Przebudowany dworzec powinien być gotowy w 2015 roku.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?