Za zniszczenie roweru będziemy musieli zapłacić 2 tysiące złotych. Uchwalono też opłatę inicjalną w wysokości 20 zł.
Dzięki ustaleniu stawek można już rozpisać przetarg na budowę sytemu rowerowego.
UMŁ planuje zakup 500 rowerów, które zostaną rozmieszczone na 50 stacjach w mieście, z których będzie można odczepić bądź przyczepić rower.
Wiosną 2015 roku do systemu dołączy kolejne 500 rowerów i dodatkowe 50 stacji.
Według pracowników ZDiT, miesięczny koszt utrzymania jednego roweru wyniesie 350 zł. Miesięczne wpływy z wypożyczenia jednego roweru wyniosą 120 zł. W tym roku na ulicach pojawi się 500 rowerów. Przemnożenie ich przez 350 zł, a następnie przez 3 miesiące funkcjonowania od października do końca roku wyniesie koszt 525 tys. zł. Koszt uruchomienia i zorganizowania systemu rowerowego to dodatkowe 2,5 mln zł. Przychód z opłat od łodzian za wypożyczenie rowerów zaplanowano w tym roku na 180 tys. zł. Gdyby nawet przychód był zerowy, to władze miasta i tak zabezpieczyły w budżecie na rower publiczny 3,1 mln zł. W latach 2015-2017 magistrat chce wydać na rower publiczny 10,5 mln zł, czyli po 3,5 mln zł rocznie.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?