Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rondo Solidarności koszmarem kierowców

Agnieszka Magnuszewska
Na rondzie Solidarności stale tworzą się korki
Na rondzie Solidarności stale tworzą się korki fot. Artur Kostkowski
W środę zmiana organizacji ruchu na alei Palki spowodowała spore korki. Kierowcy wyjeżdżający na aleję z podporządkowanej ul. Pankiewicza nie mogą już skręcać w lewo na skrzyżowaniu Palki i Telefoniczej. Powód? Nie mają możliwości zmiany pasa na skrajnie lewy. Żeby dojechać do ul. Telefonicznej muszą zawracać na rondzie Solidarności.

- W ten sposób droga wydłuża się około kilometra - wylicza Mariusz Bedyniak, prezes Tele Taxi 6400 400. - To zwiększy koszty przejazdu taksówką. Nie tylko ze względu na odległość, ale i na czas. Jadąc przez rondo do Telefonicznej trzeba pokonać cztery światła. Zwykle korek na Strykowskiej omijało się poprzez skręcenie w Inflancką, potem Sporną i Pankiewicza. Dojeżdżało się do Palki i odbijało w Telefoniczną na Widzew. Teraz takiej możliwości już nie ma - mówi Mariusz Bedyniak.

Wprowadzone zmiany powodują dodatkowe utrudnienia, jednak największym jest oznakowanie ronda. Orientację na nim tracą głównie osoby spoza Łodzi.

- Przy wjeździe na rondo od strony Strykowskiej nie ma czytelnej organizacji ruchu. Niby strzałki pokazują, że ze wszystkich pasów mogę jechać na wprost, a ze skrajnie prawego dodatkowo skręcać w Źródłową. Ale czy skręt w prawo w Pomorską to też jest jazda na wprost? - dziwi się pan Henryk z Łowicza.

Nie lepiej jest ze skrętem w lewo w ul. Pomorską. Pan Henryk próbował wykonać ten manewr zgodnie ze strzałkami, ale bez powodzenia. - Ustawiłem się na skrajnie lewym pasie. Po skręceniu w lewo zauważyłem kolejną strzałkę nakazującą mi skręt w lewo. To oznaczało już niezamierzone zawracanie - mówi pan Henryk.

Drogowcy podkreślają, że do tej pory nie wpływały żadne skargi odnośnie do oznakowania ronda Solidarności.

- Nasi inspektorzy pojadą na miejsce i jeszcze raz przyjrzą się oznakowaniu - zaznacza Aleksandra Mioduszewska z biura prasowego ZDiT.

Przyglądać się też można projektowi modernizacji ronda. Zakłada on puszczenie ruchu tranzytowego z Kopcińskiego i Strykowskiej jezdnią na poziomie minus jeden, czyli w otwartym tunelu. To znacznie ułatwiłoby przejazd. Miejska Pracownia Urbanistyczna wyłoniła zwycięski projekt w 2008 r. Jednak konkretnych planów co do przebudowy ronda nadal nie ma.

Weź udział w akcji Chcemy Taniego Paliwa - podpisz petycję do rządu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto