Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pseudokibice i forma polskich piłkarzy. Czy to jedyne obawy przed Euro 2012?

Spoza miasta
Spoza miasta
stadion narodowy
stadion narodowy materiały www.stadionnarodowy.org.pl
Jedynie 3 proc. osób deklaruje, że nie lęka się o stan przygotowań i przebieg Euro 2012. To dane z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę ARC Rynek i Opinia.

Wolontariusze na Euro 2012 będą poszukiwani przez Internet

Skąd bierze się niepokój przed Euro 2012? Najczęściej wskazywanymi przez kibiców jego źródłami są zarówno problemy organizacyjne, jak i obawy o sportową kondycję reprezentacji narodowej. Obydwie odpowiedzi wskazało aż po 67 proc. badanych.

Obawom, szczególnie tym dotyczącym formy piłkarzy, nie trudno się dziwić. Podopieczni Franciszka Smudy w ostatnich spotkaniach nie pokazali nic ciekawego. Co gorsza przed Euro 2012 zagrają już tylko w meczach towarzyskich.

Obawiamy się pseudokibiców

Niska forma piłkarzy to jednak nie jedyna sprawa, która spędza sen z powiek kibiców. - Często wskazywaną obawą jest również kwestia potencjalnych zamieszek wywołanych przez polskich kibiców - informuje Andrzej Gołoś z firmy ARC Rynek i Opinia. - Zapewne jest to wynik niepokojących wydarzeń, jakie ostatnio miały miejsce na boiskach Ekstraklasy - ocenia.

Zdaniem badanych przyczyn nie rozwiązania problemu chuligaństwa na polskich stadionach należy szukać w zbyt łagodnym karaniu pseudokibiców. Co ciekawe, młodsi respondenci przyczyn tego stanu rzeczy częściej upatrują w niedostatecznej restrykcyjności polskiego prawa. Natomiast ci starsi częściej sądzą, że problemem jest brak skutecznej egzekucji istniejących przepisów przez polskie sądy.

Jaki będzie sponsor stadionu?

Badacze zapytali również kibiców, o to, jak firma powinna zostać sponsorem Stadionu Narodowego w Warszawie. Okazuje się, że ponad połowa przebadanych uważa, że powinna to być polska firma lub instytucja. W czołówce najczęściej wskazywanych ewentualnych sponsorów znalazło się jednak wiele międzynarodowych marek, takich jak Adidas, Coca-Cola czy Heineken. Z polskich firm lub instytucji respondenci wymieniają najczęściej Miasto Stołeczne Warszawa, PKN Orlen oraz PKO BP.

Badanie zrealizowano metodą ankiet internetowych w dniach 4-6 kwietnia 2011 roku. Wzięło w nim udział łącznie 507 kibiców piłki nożnej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

"Szpila" i "Tiger" znowu spełniają marzenia

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto