Specjalista ds. taboru, którego poszukuje ŁKA, będzie odpowiedzialny za odbiór 20 pociągów wartych prawie 400 mln zł. Będzie sprawdzać serwisowanie pociągów przez firmę Stadler Polska. Kandydat na to stanowisko musi mieć 2-letnie doświadczenie na stanowisku komisarza odbiorczego i 5 lat pracy na stanowisku technicznym.
Specjalista do spraw taryf ŁKA będzie decydował o cenach biletów w pociągach aglomeracyjnych. Ma opracować wzór tych biletów, a następnie nadzorować pracę kontrolerów. Jego zadaniem będzie ustalenie regulaminów przewozowych określających kary za brak biletu lub zatrzymanie pociągu bez powodu. Na razie nie wiadomo, ile mają zarabiać specjaliści w ŁKA.
Beata Czemerajda, rzecznik PKP Intercity tłumaczy, że najczęstsze powody rotacji pracowników z tej grupy zawodowej to wiek oraz sprawy zdrowotne. Cykl szkolenia na licencję maszynisty to obecnie 16-18 miesięcy. Koszt szkolenia to wydatek kilku tysięcy złotych, a zdobycia świadectwa to wydatek kilkakrotnie wyższy. Maszynista zarabia 2-4 tys. zł.
Rewitalizacja linii kolejowej Łódź Widzew - Zgierz
Flirt na torach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Takim pociągami pojedziemy w 2014 r. [ZDJĘCIA]
Łódzka Kolej Aglomeracyjna: 24 nowe perony na 17 przystankach i stacjach [ZDJĘCIA]
echodnia Policyjne testy - jak przebiegają
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?