"Księgę Standardów ulicy Piotrkowskiej" przygotował Oddział Ochrony Zabytków urzędu miasta.
Co zawiera Księga? - Jest to zbiór dobrych praktyk i przykładów urządzeń reklamowych, które w sposób skuteczny, a jednocześnie nieinwazyjny dla zabytkowej tkanki i przestrzeni miejskiej, przyciągają uwagę przechodnia - czytamy w komunikacie prasowym.
Mniej krzykliwych reklam na Piotrkowskiej. Będą kary dla właścicieli lokali [zdjęcia]
Podręcznik przeznaczony jest przede wszystkim dla właścicieli i najemców lokali użytkowych przy ulicy Piotrkowskiej.
Publikacja księgi wpisuje się w działania Miejskiego Konserwatora Zabytków. Po zakończeniu remontu ul. Piotrkowskiej magistrat postanowił przyjrzeć się wyglądowi witryn na Pietrynie. Część właścicieli już zmieniła krzykliwe reklamy na bardziej stonowane. Jednak nie wszyscy najemcy dostosowali się do nowych wymogów.
- Punktem wyjścia dla opracowania „Księgi…” była potrzeba uświadomienia grupy docelowej, iż skuteczna reklama nie musi być krzykliwa i agresywna, zwłaszcza w tak szczególnym miejscu, jakim jest zabytkowy układ urbanistyczny i zespół architektoniczny ulicy Piotrkowskiej - przekonują urzędnicy.
Jak przyznają w UMŁ, reklamowy nieład na Piotrkowskiej wciąż jest problemem. - Chcemy zadbać o estetykę poprzez stosowanie wytycznych i ograniczeń w stosunku do form urządzeń reklamowych, które coraz śmielej i bardziej zachłannie zajmują przestrzeń miejską, pozostając w sprzeczności z wielkością, charakterem i kompozycją zabytkowej zabudowy.
Przedsiębiorcy z Piotrkowskiej zwrócą klientom opłatę za parking
Wspomniane wytyczne stały się podstawą dla opracowania zawartości „Księgi…”, która stanowi ich rozwinięcie i przełożenie na formę czytelną i zrozumiałą nie tylko dla osób z wykształceniem plastycznym.
Publikacja składa się z czterech rozdziałów, z których każdy opisuje inny styl architektoniczny, który możemy spotkać na ul. Piotrkowskiej. W rozdziałach tych znaleźć można informację o tym, jakie rodzaje i formy urządzeń reklamowych będą dla tego typu budynków właściwe. „Księga…” uzupełniona została o słowniczek, w którym wyjaśniona została terminologia związana z architekturą i reklamami, rozdział dotyczący podstawowych zasad kompozycji plastycznej, indeks kamienic, który ułatwia poszukiwanie właściwego rozdziału oraz wskazówki, w jaki sposób uzyskać pozwolenie Miejskiego Konserwatora Zabytków na umieszczenie reklam.
Wszystkie rozdziały zawierają opisy oraz rysunki i zdjęcia wyjaśniające poruszane zagadnienia, a każdy rozdział zakończony jest fotografiami dobrych praktyk, które mogą posłużyć za inspirację.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?