Rozstrzygnięto w tej sprawie przetarg, warty ponad 1,5 mld zł. Nowoczesne składy kursować będą na trasie Kraków-Szczecin (przez Centralną Magistralę Kolejową, Łódź, Kutno i Poznań) a także: Gdynia-Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz), Warszawa-Bydgoszcz i Olsztyn-Kraków (przez Warszawę i Kielce). Pociągi mają rozwijać prędkość nie mniejszą niż 160 km/h, spełniając wyśrubowane wymagania systemu sterowania ruchem.
Nowe pociągi wyprodukują koncerny Stadler Polska i Newag. Wyjadą one na tory najpóźniej w październiku 2015 roku. Część kosztów związanych z zamówieniem PKP Intercity pokryje ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Koszt serwisowania pociągów przez 15 lat wyniesie 464 mln 940 tys. zł.
- Realizacja projektu przyczyni się do usprawnienia komunikacji pomiędzy dużymi miastami w całej Polsce oraz do zwiększenia komfortu, skrócenia czasu podróży i dostępu osób niepełnosprawnych do transportu kolejowego – podkreśla Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Warto dodać, że 23 sierpnia ten przewoźnik ogłosił przetarg na zakup kolejnych 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Kursować będą w relacjach Jelenia Góra-Wrocław-Łódź-Warszawa-Białystok/Lublin i Białystok/Lublin-Warszawa-Koluszki -Częstochowa-Katowice-Bielsko Biała.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?