Miasto, które daje dobrze zarobić, czyli ile warta jest nowa strategia rozwoju Łodzi [ANALIZA]
Cztery filary nowej strategii Łodzi
Nowe założenia to cztery strategiczne cele. Pierwszy z nich to „Łódź silna i odporna”, co oznacza nacisk na sferę bezpieczeństwa, a zatem dostęp mieszkańców do podstawowych zasobów, jak energia, woda, żywność i opieka zdrowotna, do tego silna edukacja i inteligentna infrastruktura. Drugi filar to „Łódź ekonomicznego i społecznego rozwoju” - Łódź, która nie tylko daje zarabiać, ale daje zarabiać dobrze, Łódź z silnym kapitałem społecznym – mówił prof. Kozielski. - Podstawowe elementy to: dalszy rozwój branż kreatywnych i turystyka biznesowa. Poza tym mamy skrzyżowanie autostrad i lotnisko, z którego niezbyt często latają samoloty, więc może warto zastanowić się aby to wykorzystać do zbudowania hubu logistycznego dla Europy środkowej i wschodniej w połączeniu chociażby z kierunkiem azjatyckim. Fundament trzeci to „Łódź atrakcyjna”, zakłada m.in. utrzymanie najlepszej relacji wartości do kosztów ich uzyskania, czyli możliwości wynajęcia mieszkania czy powierzchni biurowych po kosztach najniższych spośród dużych miast, podobnie jak dostęp do oferty kulturalnej i artystycznej - bardzo dobrej, mimo, że nie najdroższej w porównaniu z innymi miastami. Czwarty filar to „Łódź zachwycająca”, czyli coś, co Łódź wyróżni. Tym ma być m.in. miasto, które jest „czempionem aktywności obywatelskiej” CZYTAJ DALEJ >>>>