To drugi etap modernizacji szlaku kolejowego z Łodzi do stolicy. Zbigniew Szafrański, prezes Polskich Linii Kolejowych PKP, zapewnił, że pociągi kursujące między tymi miastami nie będą opóźniały się więcej niż 15 minut.
- W poprzednim etapie remontu torów opóźnienia pociągów z Łodzi do Warszawy wynosiły kilkadziesiąt minut. Aby uniknąć takich sytuacji, składy dalekobieżne, jadące np. z Białegostoku, które wówczas dezorganizowały ruch pod Warszawą, zostaną skierowane na inną trasę i będą wjeżdżały do miasta od innej strony - mówił prezes Szafrański.
Ale na tym nie koniec kolejowych inwestycji. We wrześniu przyszłego roku ma rozpocząć się budowa nowego torowiska wraz z tunelem między stacjami Łódź Widzew a Łódź Fabryczna oraz podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Wtedy ten odcinek zostanie zamknięty dla ruchu pociągów, a składy z Warszawy będą jeździć objazdem przez stację na Widzewie, na Chojnach do dworca Łódź Kaliska. Do jesieni 2011 roku torowisko na tym odcinku zostanie zmodernizowane.
Na przyszły rok jest także planowana wymiana torów między Głownem a Łowiczem, skąd wycofano pociągi ze względu na zły stan torowiska.
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?