O bezpłatne przekazanie krańcówki przy ulicy Północnej poprosiła miasto Izba Architektów w Łodzi, która planuje na remont przeznaczyć 3 mln zł. Izba chce, aby w środku budynku pozostał niezabudowany przystanek tramwajowy. Reszta zostałaby zmodernizowana zgodnie z wytycznymi konserwatora i przeznaczona na siedzibę dla architektów. Łódzcy radni nie spieszą się z oddaniem nieruchomości wartej 850 tys. zł. Nawet jeśli krańcówka miałaby pozostać krańcówką.
Halszka Karolewska mówi, że trwają rozmowy z MPK i ZDiT w sprawie przyszłości zajezdni tramwajowych na Brusie i Helenówku. Jeżeli zostaną uznane za zbędne Łódź sprzeda je w przetargu nieograniczonym. Marcin Małek z MPK mówi, że być może na Helenówek zostanie przeniesiony Zakład Techniki z ul. Tramwajowej.
W sprawie zajezdni na Brusie 25 stycznia 2012 roku trafił list intencyjny do prezydent Łodzi. Grupa osób związanych z Łodzią, wraz z senatorem Ryszardem Bonisławskim chce utworzenia w niej Muzeum Komunikacji Miejskiej. Spotkanie dotyczące tego pomysłu odbędzie się w UMŁ 21 maja.
Zajezdnia na Brusie jest wpisana do rejestru łódzkich zabytków.
Piotr Ugorowicz, starszy specjalista w Wojewódzkim Urzędzie Ochrony Zabytków mówi, że najlepiej byłoby, gdyby Brus nadal pozostał czynną zajezdnią. Muzeum to także dobre rozwiązanie. Przykład zajezdni przy ul. Dąbrowskiego pokazuje, że w praktyce najwięcej zależy od dobrej woli właściciela.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?