Uniwersytet Łódzki uruchamia serwis z e-bookami |
Jak piszą twórcy portalu - "Academio jest jak szwajcarski scyzoryk, w jednym miejscu masz wszystko czego potrzebujesz". Academio.pl to portal internetowy skierowany przede wszystkim do studentów. Powstał w Łodzi, ale jest otwarty na całą Polskę.
Obecnie działalnością na serwerze są zainteresowani Uniwersytet Łódzki i Szkoła Bankowa z Poznania. Teraz Academio.pl ma tysiąc użytkowników i 100 grup, a działa niecałe 2 miesiące.
Zanim jednak powstała witryna to Adam Przymusiała, twórca strony, w ramach pracy magisterskiej stworzył serwis, który miał pomagać ludziom organizować się w grupy, które łączyłoby to same zainteresowanie, np. do języków obcych, czy też piłki nożnej.
Teraz Academio.pl odpowiada przede wszystkim na potrzeby kół naukowych. Ale to nie oznacza, że witryna zamyka się tylko na studentów, bo i znajdzie się miejsce nawet dla seniorów lubiących szydełkować. - Podzieliliśmy użytkowników na trzy grupy. Wśród nich są między innymi maturzyści, którzy mogą wyszukać studia w całej Polsce na podstawie przedmiotów, które zdawali. Mamy także użytkowników, którzy tworzą grupy o wspólnych zainteresowaniach - opowiada Przymusiała.
Każda z tych grup na Academio.pl żyje swoim trybem. Owszem na każdej z nich można prowadzić dyskusje, kalendarz, wysyłać maile, dodawać zwykłe pliki, zdjęcia. Przy czym tylko niektóre z nich dzielą się swoimi plikami na zewnątrz, tak też jest z kołami naukowymi, która chcą promować siebie i uczelnię do której przynależą.
- W zwykłych grupach studenckich założyliśmy, że ludzie nie są zainteresowani dzieleniem się swoimi informacjami. Dlatego tam można tylko zobaczyć zdjęcia i dowiedzieć się, kto do niej należy - tłumaczył Przymusiała.
To nie jedyna różnica. Poza tym za działalność koła trzeba zapłacić, zaś luźnie zawiązana grupa nie wnosi takiej opłaty. W domenie academio.pl dla każdego z kół naukowych zarezerwowano 7 GB powierzchni na wszelkie materiały, zaś dla grup luźnych zarezerwowano 200 MB.
Twórca witryny informują jednak, że Academio.pl to nie Facebook, mimo że takich porównań się spodziewa. - W Facebooku jest tak, że ja pokazuję co robię fajnego i tu się toczy moje życie towarzyskie. Generalnie jest nastawione tylko na mnie. A u nas wszystko jest nastawione na grupę ludzi. Bliżej nam jest do pakietu biurowego niż serwisu społecznościowego. Chcieliśmy stworzyć narzędzie, które pomaga zorganizować się, podzielić plikami, skomunikować - wyjaśnił Przymusiała.
Czytaj więcej o biznesie
Czytaj codziennie: MMLodz.pl/Wiadomości
Wygraj 500 zł|Koncerty w Łodzi | Sprawdzian szóstoklasisty 2011 | Rozdajemy akredytacje | Widzew Łódź | ŁKS Łódź|MPK - rozkład jazdy| TAXI Łódź| Porady prawne |
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?