Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

FashionPhilosophy Fashion Week Poland 2010 - imprezy tygodnia mody w Łodzi

Emilia Białecka *Emkanabe*
Emilia Białecka *Emkanabe*
Od 7 maja, przez pięć kolejnych dni Łódź będzie stolicą mody. Fashion Week rozpocznie się Konkursem dla Projektantów Ubioru "Złota Nitka".

W programie jest także m.in. Re Act Fashion Show, Aleja Projektantów, Showroom, OFF out of schedule, Concept Store czy Young Fashion Photographers NOW.

Artyści, handlowcy, media

FashionPhilosophy Fashion Week Poland to największy międzynarodowy projekt modowy organizowany w Polsce, który poprzez modę promuje piękno oraz ekskluzywność. To wydarzenie przyciągające jednocześnie artystów, handlowców i media. Pokazy odbywające się w tym czasie pozwalają projektantom i markom zaprezentować swoje najnowsze kolekcje. Dla kupców Fashion Week to okazja do zapoznania się z nowymi trendami i nawiązania kontaktu z domami mody.

Celem organizacji FashionPhilosophy FWP jest prezentacja światowej mody w Polsce, promocja projektantów oraz budowa siatki kontaktów biznesowych między uczestnikami wydarzenia

Areną wydarzeń związanych z FashionPhilosophy FWP jest Łódź, miasto związane z przemysłem modowym od dwustu lat, którego niepowtarzalny XIX wieczny charakter nadal stanowi inspirację dla wielu twórców.

Złota Nitka

Międzynarodowy Konkurs dla Projektantów Ubioru ZŁOTA NITKA organizowany jest przez Międzynarodowe Targi Łódzkie od siedemnastu lat. Finał XVIII edycji Konkursu odbędzie się 7 maja 2010 roku w Łodzi. Będzie to jednocześnie otwarcie FashionPhilosophy Fashion Week Poland.

Konkurs jest najstarszym i najbardziej prestiżowym wydarzeniem dla młodych ludzi zafascynowanych sztuką projektowania mody. Jego laureatami są znane w świecie mody osoby: Maciej Zień, paprocki&brzozowski, Jacek Gmach, Monika Onoszko, grupa Transmode, Sergiusz Kuchczyński. Na specjalnych pokazach, uświetniających wieczory galowe, prezentowali swoje kolekcje m.in.: Maciej Zień, Jerzy Antkowiak, Halina Zawadzka (Hexeline), Michał Starost, grupa projektowa MMC, Natalia Jaroszewska, paprocki&brzozowski. W 2009 roku Konkurs ZŁOTA NITKA wszedł w kolejny etap rozwoju – nabrał charakteru międzynarodowego, a także stał się jednym z najważniejszych wydarzeń zorganizowanego w 2009 roku po raz pierwszy Fashion Week Poland. Gościem specjalnym ostatniej edycji była Aghata Ruiz de la Prada.

Kolekcje zgłaszane do Konkursu przez młodych projektantów z całego świata oceniane są w dwóch kategoriach: pret a porter (modny standard, klasyka, moda ulicy) i premiere vision (eksperymenty z modą, pomysły niekonwencjonalne). Kolekcje oceniają dwa gremia jury: JURY KREATORÓW, w którego skład wchodzą znani projektanci i osobowości świata mody, oraz JURY MEDIALNE, złożone z dziennikarzy i krytyków mody. W każdej kategorii przyznawana jest nagroda finansowa fundowana przez Prezydenta Miasta Łodzi w wysokości 20 000 pln złotych (około 5 000 EURO).

Aleja Projektantów

Wiosenna Aleja Projektantów będzie miała miejsce w dniach 8-10 maja 2010, w budynku Międzynarodowych Targów Łódzkich, przy ul. Stefanowskiego 30. Będzie można podziwiać kolekcje takich projektantów jak:

Agatha Ruiz de la Prada
Bies Katarzyna
Giebułtowski Marci
Jaroszewska Natalia
Jarmołowska Beata
Jemioł Łukasz
Kozieradzka Ewa
Krupiński Sylwester
Marta Jagiełło Langner
MMC Studio Design
Paprocki/Brzozowski
Paradecka Joanna
Pavluchenko
Szulc Michał
Wiatrowska Maria
Wojtkiewicz Agata

Harmonogram:

08.05 - sobota

14:00 - Akademia Sztuk Pięknych
15:00 - Paradecka Joanna
16:00 - Jagiełło Marta
17:00 - Jemioł Łukasz
19:00 - Kozieradzka Ewa
20:00 - Wojtkiewicz Agata
21:00 - Paprocki & Brzozowski
22:00 - Eymeric François

09.05 - niedziela

14:00 - Szynkarczuk Olga
15:00 - Krupiński Sylwester
16:00 - Wiatrowska Maria
17:00 - Bies Katarzyna
18:00 - Monnari
20:00 - MMC Design Studio
21:00 - Klimas Joanna
22:00 - Agatha de la Prada

10.05 - poniedziałek

15:00 - Pitchougina Anna
16:00 - Pavluchenko Natasha
17:00 - Jarmołowska Beata
18:00 - Giebultowski Marcin
19:00 - Szulc Michał
20:00 - Jaroszewska Natalia
21:00 - Nuno Gama

Showroom

Showroom to unikalna przestrzeń dla projektantów, gdzie mogą oni zaprezentować swoją pracę. Tegoroczny Showroom odbywać będzie się w hali EXPO, przy ul.Stefanowskiego 30 w dniach 7 - 10 maja 2010. W tegorocznym Showroomie znaleźli się:

Izabela Pisarska i Olga Ignasiak, Katarzyna Bies, Agnieszka Dębecka i Karolina Stejuk, Monika Gajewska, Tamara Gibus, Iwona Bielawska-Średnicka, Joanna Klimas, Karina Karolak, Kamilla Woszczyk, Kamil Nowak, Anna Pitchouguina, Iza Woźny, Mariusz Przybylski, Agnieszka Hrynkiewicz-Sudnik, Marzena Pokrzywińska, Justyna Adamiak, Sylwia Rochala, Aleksandra Ruta, Alicja Czarniecka, Joanna Startek, Renata Taleb Bahmed i Wioleta Rosińska, Agata Zemełka i Anna Pirowska oraz Dorota Zielińska.

Young Fashion Photographers NOW

Jest to najmłodszy projekt w ramach Fashion Philosophy Fashion Week Poland i wpisuje się w kalendarz wydarzeń związanych z częścią OFF out of schedule. Wystawa stworzy niepowtarzalną okazję młodym, zdolnym fotografikom mody na zaprezentowanie swojej twórczości na najbardziej prestiżowej, modowej imprezie w Polsce.

Jednoczesnie Young Fashion Photographers NOW jest wystawą towarzyszącą łódzkiemu Fotofestiwalowi. Współpraca z Fotofestiwalem stwarza dodatkowe możliwości młodym twórcom i otwiera kolejne drzwi do kariery.

Swoje prace zaprezentują:

Konrad Jakubowski
Marcin Twardowski
Katarzyna Rucińska
Magdalena Olek
Justyna Klein
Kamil Zacharski
Marcin Kosakowski
Magda Lipiejko
Katarzyna Czarnecka
Sebastian Ćwik

OFF OUT OF SCHEDULE

Zadaniem części Off, Fashion Philosophy Fashionweek Poland jest przedstawienie nie tylko projektantów awangardowych i nieznanych szerszej publice, ale także promocja młodych dobrze zapowiadających sie talentów. Jednym z kryteriów wyboru prezentowanych kolekcji jest przede wszystkim wysoki poziom wykonania. Każda kolekcja jest również oceniana pod względem potencjalnego zainteresowania rynków zachodnich. Off jest swoistą platformą, miejscem dialogu różnych dziedzin sztuki, takich jak fotografia, muzyka, sztuki wizualne czy taniec. Jesteśmy przekonani, że owa część Fashionweek Poland może stać się wizytówką polskiej awangardy mody oraz z całą pewnością zadowoli zagranicznych gości, przyzywczajonych do różnorodności i wysokiego poziomu artystycznego.

Podczas części Off odbywać się będą pokazy, prezentacje i instalacje kolekcji projektantów. Nie zabraknie również performance'ów, imprez muzycznych i wystaw fotografii, w ramach których po raz pierwszy wystartuje projekt Young Fashion Photographers NOW. Projekt ten ma na celu promocję młodych talentów z dziedziny fotografii mody. Całość imprezy odbędzie się w miejscach o industrialnej scenerii, które są rozpoznawalne i cenione w kraju oraz za granicą, a także są wizytówką miasta Łodzi. Fabryki, magazyny są oczywistym wyborem dla projektantów, którzy chcą zaprezentować swoje kolekcje w odpowiednich dla nich warunkach stylistycznych, co pozwoli odnieść wrażenie istnienia specyficznej konfrontacji między pięknem, a przemijaniem.

TW MODA FORUM CONCEPT STORE

Już po raz drugi magazyn branży mody TextilWirtschaft Moda Forum przy współpracy zaufanych partnerów buduje modelowy salon multibrandowy, który wypełnią unikatowe kolekcje odzieży, obuwia i dodatków. Wyjątkowe miejsce sprzedaży, zlokalizowane w samym sercu modowego handlu, w łódzkiej Manufakturze posłuży jako tło do przeprowadzenia serii warsztatów dotyczących aktualnych trendów konsumenckich, metod efektywnego zarządzania, visual merchandisingu oraz skutecznego doradztwa zakupowego. Seminaria poprowadzą uznane autorytety z branży mody w Polsce i zagranicą, m.in. Antonio D’Amico, były projektant domu mody Versace. W ramach imprezy odbędzie się także premiera „Le Collezioni Artigiane – Milano” – ekskluzywnych kolekcji z prawdziwie włoskim rodowodem, które świętują swoje wejście na polski rynek. W przestrzeni sąsiadującej z Concept Storem goście wydarzenia będą mogli spotkać się z ekspertami, którzy udzielą im konsultacji odnośnie różnych aspektów handlu detalicznego.

Do uczestnictwa w imprezie zostaną zaproszeni wybrani właściciele ekskluzywnych butików i sklepów odzieżowych oraz producenci, posiadający własną sieć detaliczną.

Harmonogram imprezy:

09.05 - niedziela

12.15 – 12.30 – Rejestracja uczestników
12.30 – 12.40 – Powitanie i przedstawienie programu, warsztatów i partnerów.
12.40 – 13.20 – Concept Store: Architektura i VM. Prowadzący: Monika Potorska, limodesign i Movedo.
13.30 – 14.30 – Czego chcą konsumenci? - współczesne trendy społeczne i ich wpływ na kształtowanie sie obrazu mody kolejnych sezonów. Prowadzący: - Antonio D’Amico, były projektant Domu Mody Versace, obecnie konsultant fashion firm odzieżowych z Mediolanu.
14.30 – 15.00 – Przerwa - zapraszamy do odwiedzenia stoisk eksperckich, prezentacji nowoczesnej platformy dla profesjonalistów Unique Shop oraz indywidualne konsultacje z dziedziny Visual Merchandisingu, projektowania miejsc sprzedaży, doboru manekinów i in.
15.00 – 15.45 – Czy stylizacja może być filozofią? Inspiracje dla sprzedawców mody. Prowadzący: Monika Jurczyk – właścicielka Akademii Wizerunku OSA
15.50 – 17.10 – Shopping Show. Jak kupuje nowe pokolenie Polaków? – pierwsza w Polsce prezentacja wyników kompleksowego badania preferencji konsumenckich w grupie tzw. nowego pokolenia Polaków przeprowadzonego przez agencje Movedo. Prowadzący: Marcin Gieracz, partner&strategic director Movedo
17.10 – 17.50 - Jak motywować pracowników? Praktyczne podpowiedzi dla właścicieli sklepów w poszukiwaniu optymalnego zespołu. Prowadzący: Anna Bombała, Moda Consulting
17.50 – Loteria wizytówkowa z bardzo atrakcyjnymi nagrodami!!! Indywidualne konsultacje z dziedziny Visual Merchandisingu, projektowania miejsc sprzedaży, doboru manekinów i in.

10.05 - poniedziałek

10.00 – 10.30 – Rejestracja uczestników
10.30 – 10.40 – Powitanie i przedstawienie programu, warsztatów i partnerów.
10.40 – 11.20 – Concept Store: Architektura i VM. Prowadzący: Monika Potorska, limodesign i Movedo.
11.30 – 12.30 – Czego chcą konsumenci? - współczesne trendy społeczne i ich wpływ na kształtowanie sie obrazu mody kolejnych sezonów. Prowadzący: - Antonio D’Amico, były projektant Domu Mody Versace, obecnie konsultant fashion firm odzieżowych z Mediolanu.
12.30 – 14.00 – Przerwa - zapraszamy do odwiedzenia stoisk eksperckich, prezentacji nowoczesnej platformy dla profesjonalistów Unique Shop oraz indywidualne konsultacje z dziedziny Visual Merchandisingu, projektowania miejsc sprzedaży, doboru manekinów i in.

W przerwie o godz. 13.20 firma VM STUDIO zaprasza na prezentację komercyjną: "VM desk, czyli jak sprawnie zarządzać procesem VM w sklepach?" Joanna Turlejska właścicielka firmy VM studio po raz pierwszy zaprezentuje publicznie nowoczesną aplikację dedykowaną branży odzieżowej i mająca na celu usprawnienie pracy Visual Merchandiserów.

14.00 – 14.45 – Czy stylizacja może być filozofią? Inspiracje dla sprzedawców mody. Prowadzący: Monika Jurczyk – właścicielka Akademii Wizerunku OSA
14.50 – 16.10 – Shopping Show. Jak kupuje nowe pokolenie Polaków? – pierwsza w Polsce prezentacja wyników kompleksowego badania preferencji konsumenckich w grupie tzw. nowego pokolenia Polaków przeprowadzonego przez agencje Movedo. Prowadzący: Marcin Gieracz, partner&strategic director Movedo
16.10 – 16.50 – Jak motywować pracowników? Praktyczne podpowiedzi dla właścicieli sklepów w poszukiwaniu optymalnego zespołu. Prowadzący: Anna Bombała, Moda Consulting
16.50 – Loteria wizytówkowa z bardzo atrakcyjnymi nagrodami!!! Indywidualne konsultacje z dziedziny Visual Merchandisingu, projektowania miejsc sprzedaży.

Czytaj także:
- Fashion Week uratuje tonącą Łódź festiwalową?
- Modna Łódź, czyli zbliża się Fashion Week

od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto