Egzamin gimnazjalny 2009 potrwa trzy dni. 22 kwietnia uczniowie napiszą część humanistyczną, dzień później matematyczno-przyrodniczą, a zakończą testem z języka obcego.
Część humanistyczna sprawdzi wiedzę z języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie, plastyki, muzyki oraz uwzględni ścieżki edukacyjne: filozoficzną, regionalną - dziedzictwo kulturowe w regionie, czytelniczą i medialną, europejską i kulturę polską na tle tradycji śródziemnomorskiej.
Arkusze gimnazjalne 2009 z części humanistycznej:
GH-1-092 – arkusz standardowy dla uczniów bez dysfunkcji oraz uczniów z dysleksją rozwojową
GH-4-092 – arkusz dla uczniów słabo widzących
GH-7-092 – arkusz dla uczniów słabo słyszących i uczniów niesłyszących
GH-8-092 – arkusz dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim
Odpowiedzi do arkusza GH-1-092
Publikujemy pytania i odpowiedzi z testu humanistycznego z egzaminu gimnazjalnego 2009. Odpowiedzi są nieoficjalne! Nie potwierdzone przez CKE!
Zadanie 1. (0-1)
Jaką rolę w życiu Marka Kamińskiego odegrały książki, które czytał w dzieciństwie?
- Obudziły w nim ciekawość świata
Zadanie 2. (0-1)
Co studiował Marek Kamiński?
- Filozofię
Zadanie 3. (0-1)
Zdaniem Marka Kamińskiego wyprawy
- Pozwalają realizować marzenia i odkrywać prawdę o człowieku
Zadanie 4. (0-1)
Wyrażenie "białe plamy” w kontekście wypowiedzi Marka Kamińskiego oznacza.
- Nowe, niezbadane jeszcze miejsca
Zadanie 5. (0-1)
Ogólną myśl o charakterze filozoficznym Marek Kamiński zawarł w zdaniu:
- Każdy człowiek może bardzo wiele dokonać, jeśli tylko chce
Zadanie 6. (0-1)
W centrum obrazu artysta umieścił
- Mężczyznę z cyrklem
Zadanie 7. (0-1)
Światło padające przez okno
- Oświetla głównie sylwetkę mężczyzny i rozłożoną mapę
Zadanie 8. (0-1)
Wyraz twarzy i postawa postaci przedstawionej na obrazie świadczą
- O zadumie
Zadanie 9. (0-1)
Obraz jest przykładem malarstwa
- Rodzajowego
Zadanie 10. (0-1)
W którym z zacytowanych wersów bezpośrednio ujawnia się podmiot liryczny?
- Dużo motyli mi pokaż, serca motyli przybliż i przytul
Zadanie 11. (0-1)
Osoba mówiąca w wierszu
- Marzy o szczęściu w miłości.
Zadanie 12. (0-1)
Nastrój, w jakim podmiot liryczny, najtrafniej wyraża określenia:
- Ukojenie i nadzieja
Zadanie 13. (0-1)
Jakie środki poetyckie występują w wersie: rozmowy gwiazd na gałęziach pozwól mi słyszeć zielonych?
- przenośnia i epitet
Zadanie 14. (0-1)
O tym, że wiersz ma charakter prośby świadczy wielokrotne użycie:
- trybu rozkazującego czasowników
Zadanie 15. (0-1)
Z wiersza wynika, że
- bliskość ukochanej osoby może być źródłem szczęścia
Zadanie 16. (0-1)
Powstanie listopadowe wybuchło w roku
- 1830
Zadanie 17. (0-1)
Emigracje polistopadową nazwano wielką, ponieważ jej przedstawiciele
- odegrali ogromna rolę polityczną i kulturalną w dziejach Polski
Zadanie 18. (0-1)
Z tekstu III wynika, że emigranci marzyli
- o odzyskaniu przez Polske niepodległości
Zadanie 19. (0-1)
Związek przyczynowo-skutkowy został poprawnie przedstawiony w szeregu:
- klęska powst. listopadowego- Wielka Emigracja- rozwój kultury polskiej na obczyźnie
Zadanie 20. (0-1)
Tekst III jest przykładem:
- literatury popularnonaukowej
Zadanie 21. (0-1)
O czym marzyli Karolina i Marcin?
- Karolina i Marcin marzyli o wyjeździe do Anglii (podróży, zwiedzaniu) i spotkaniu z Jerzym Dudkiem.
Zadanie 22. (0-1)
W jakim celu została powołana Fundacja Dziecięca Fantazja?
- Powstała, aby spełniać marzenia nieuleczalnie chorych dzieci.
Zadanie 23. (0-1)
Napisz, co zrobili Marcin i Karolina, aby dobrze przygotować się do "podróży życia”.
- Doskonalili znajomość języka angielskiego (intensywnie uczyli się języka angielskiego).
Zadanie 24. (0-1)
Jaki rodzaj narracji przeważa w tekście IV?
- Przeważa narracja 3 - osobowa.
Zadanie 25. (0-1)
Wypisz z tekstu IV pierwsze zdanie tego akapitu, w którym jest najwięcej elementów sprawozdania.
- Miasto powitało ich piękną pogodą.
Zadanie 26. (0-1)
Przekształć podane wypowiedzenia tak, by uniknąć występujących w nich potocznym sformułowań.
- Marcin (...) wkuwał jak wściekły angielskie słówka. Nie zrobi z siebie głupka przed Angolami.
Marcin uczył się intensywnie (zapamiętale) angielskiego słownictwa. Nie ośmieszy się (nie skompromituje) przed Anglikami.
Zadanie 27. (0-3)
Na podstawie tekstu IV odtwórz program wycieczki Karoliny i Marcina.
Dzień 1.
1. Wyjazd z Lublina do Warszawy.
2. Nocleg w hotelu Gordon.
Dzień 2.
1. Przelot samolotem do Londynu.
2. Zakwaterowanie w hotelu, obiad.
3. Wycieczka pod Big Bena.
4. Zwiedzanie Buckingham Palace i Westminster Abbey.
5. Podziwianie panoramy miasta z Londyńskiego Oka.
Dzień 3.
1. Spacer nad Tamizą
2. Zwiedzanie Muzeum Figur Woskowych przez karolinę i przejażdżka Marcina ferrari
Dzień 4.
1.Przyjazd policjantek pod hotel.
2. Zaproszenie na wizytę w stajniach, spotkanie ze specjalnymi jednostkami.
3. Spotkanie z piłkarzami Liverpoolu.
4. Kolacja z Jerzym Dudkiem.
źródło: www.nowiny24.pl
Część matematyczno-przyrodniczą uczniowie będą pisać dzień później. Obejmie zadania z matematyki, biologii, geografii, chemii, fizyki i astronomii oraz uwzględni ścieżki edukacyjne: filozoficzną, prozdrowotną, ekologiczną, czytelniczą i medialną, regionalną - dziedzictwo kulturowe w regionie, europejską i obronę cywilną.
Ostatniego dnia gimnazjaliści napiszą egzamin z języka obcego. Wszystkie trzy części będą trwać dwie godziny zegarowe, a znajdą się w nich pytania otwarte i zamknięte.
Zobacz arkusze z z egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w dniach 22 i 23 kwietnia 2008 roku:
CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA |
GH-1-082: arkusz standardowy dla uczniów bez dysfunkcji oraz uczniów z dysleksją rozwojową
**
Co sprawdzano w części humanistycznej egzaminu gimnazjalnego
**
**GH-4-082: arkusz dla uczniów słabo widzących
**
Co sprawdzano w części humanistycznej egzaminu gimnazjalnego
**GH-7-082: arkusz dla uczniów słabo słyszących i uczniów niesłyszących
**
Klucz odpowiedzi i schemat punktowania
** GH-8-082: arkusz dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim
**
Klucz odpowiedzi i schemat punktowania
**
CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA |
**GM-1-082: arkusz standardowy dla uczniów bez dysfunkcji oraz uczniów z dysleksją rozwojową
**
Co sprawdzano w części matematyczno-przyrodniczej egzaminu
**GM-4-082: arkusz dla uczniów słabo widzących
**
Co sprawdzano w części matematyczno-przyrodniczej egzaminu
**GM-7-082: arkusz dla uczniów słabo słyszących i uczniów niesłyszących
**
Klucz odpowiedzi i schemat punktowania
**GM-8-082: arkusz dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim
**
Klucz odpowiedzi i schemat punktowania
**GM-1-082: arkusz standardowy w języku litewskim**
MM Łódź poleca:
>> Zagłosuj na Miss MM-ki! |
>> Wyjedź w podróż z TUI - konkurs |
MM Łódź patronuje:
MMŁódź poleca: | |||
Zostań dziennikarzem obywatelskim | Konkursy | Zdrowie i uroda | Przewodnik po lokalach |
Sztuka w Łodzi | Teatr w Łodzi | Kino w Łodzi | Praca w Łodzi |
Krzysztof Bosak i Anna Bryłka przyjechali do Leszna
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?