Ogromna skala problemu
Chyba nikomu, kto mieszka w naszym mieście nie trzeba zbyt długo tłumaczyć, że stan czystości łódzkich ulic jest w opłakanym stanie. Obdrapane i pomazane mury podziemi. Do tego obraźliwe napisy, które stały się plagą miasta. Bardzo często świadczące o braku tolerancji i kultury wśród łódzkich wandali. Poza tym znajdujące się niemal na każdym słupie bezprawnie poprzyklejane plakaty w skali masowej.
Czysta walka z brudem
Na obecną chwilę, aby zmienić stan czystości naszego miasta Zarząd Dróg i Transportu rozpoczął gruntowne przygotowania do akcji sprzątających m.in. przejścia podziemne wraz z ich zadaszeniami, ekrany akustyczne oraz obiekty inżynierskie takie jak np. wiadukty.
Mowa tu przede wszystkim o usuwaniu wszelkiego rodzaju zabrudzeń, w tym graffiti, usuwanie plakatów i reklam wraz z pozostającym po nich klejem oraz zabezpieczenie oczyszczonych powierzchni specjalnymi środkami chemicznymi, ułatwiającymi ich ponowne zmywanie.
Nowy przetarg na sprzątanie
Wczoraj (10 czerwca) łódzki Zarząd Dróg i Transportu ogłosi oficjalny przetarg dla ekipy czyszczącej, która umyje wielkie dachy przejść, które od kilkunastu tygodni szpecą miasto napisami i znajdującym się na nich graffiti. Początek prac będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu, a szczegółowy zapis w procedurze przetargowej zobowiązuje ekipę sprzątającą do zrealizowania zamówienia od momentu podpisania umowy do końca października tego roku.
Zgłoś brudne powierzchnie
W pierwszej kolejności wyczyszczone zostaną ekrany akustyczne znajdujące się m.in. przy ul. Pabianickiej, al Jana Pawła II, ul. Zgierskiej oraz ul. Śląskiej. - Oprócz tych lokalizacji, każdy mieszkaniec naszego miasta może sam zgłaszać wszelkie spostrzeżenia i opinie o sprawach, którymi zajmuje się nasza instytucja - mówi Tomasz Klimczak z Zarządu Dróg i Transportu - Niemniej nasi inspektorzy systematycznie sprawdzają wykonywanie przez firmy usług czyszczenia i w przypadku ewentualnych niedokładności zlecają natychmiastowe poprawki.
Kilkanaście godzin na efekty
Ważnym punktem w przygotowanej ofercie przetargowej jest również zapis o możliwości zlecania przez Zarząd Dróg i Transportu pojedynczych zadań w jednym obiekcie, z koniecznością przystąpienia do prac ekipy sprzątającej w terminie do 16 godzin od otrzymania zlecenia. Efektem takiego działania ma być przede wszystkim szybkie sprzątanie oraz zachowanie większej estetyki miasta. - Należy pamiętać, że czas jaki wystarcza na czyszczenie jest uzależniony od samych ludzi - podkreśla Tomasz Klimczak - Niestety wandale potrafią w krótkim czasie doprowadzić przejście podziemne do stanu dewastacji.
Czytaj także:**-
Taneczna podróż w czasie i przestrzeni-
Gala Biznesu 2010. Kogo wyróżnili studenci?-
Kapele rockowe spotkają się podczas Widzewskiej Jesieni Muzycznej**
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?