Czwarta generacja toyoty RAV4

Artykuł sponsorowany
Polska to jeden z pierwszych krajów w Europie, w których zadebiutuje czwarta generacja toyoty RAV4. Dni Otwarte nowego modelu odbędą się w salonie Toyota AMX 9-10 marca. Nowy SUV Toyoty ma wszystkie zalety poprzednich generacji modelu. Różni się nadwoziem oraz wyglądem wnętrza - kabina i bagażnik są bardziej przestronne, nie brakuje też nowinek technicznych i rewolucyjnych zmian.

Nowy projekt nadwozia
Nadwozie zostało zaprojektowane w tym samym stylu, co ostatnie modele Toyoty (yaris, auris i avensis). Charakterystyczne, wąskie reflektory płynnie przechodzą we wlot powietrza. Przez całą długość samochodu biegnie ostre, boczne przetłoczenie, nadające pojazdowi dynamiki. Jako SUV, RAV4 otrzymał bardziej rozbudowane nadwozie z akcentami terenowymi, np. specjalną konstrukcją przedniego zderzaka. Dzięki zupełnie nowemu kształtowi słupków wyraźnie poprawiła się także widoczność.
Istotna zmiana nastąpiła z tyłu pojazdu. Pokrywa bagażnika otwiera się do góry, a nie, jak dotąd, na bok. Rozwiązanie to jest bardziej praktyczne i funkcjonalne. Wygodę użytkowania zapewnia ponadto elektryczny mechanizm zamykania pokrywy bagażnika.

Wewnętrzna metamorfoza...
Wnętrze pojazdu zyskało bardziej elegancki wygląd. Deska rozdzielcza nie tylkojest bardziej estetyczna, ale optycznie powiększa wnętrze. Do wykończenia użyto materiały najwyższej jakości, z licznymi przeszyciami skórzanymi. Kierowca ma zdecydowanie większy zakres regulacji fotela i kierownicy niż dotychczas.
Zarówno przedział pasażerski, jak i bagażnik nowej RAV4 są przestronniejsze. To efekt zastosowania zupełnie nowej płyty podłogowej. Rozstaw osi wzrósł dzięki temu aż o 10 cm, całkowita długość pojazdu - o 20 cm. Nowy model jest także o 3 cm szerszy i 2,5 cm niższy niż dotąd.

Idealny model dla rodziny
- Większą ilość miejsca odczuje kierowca i pasażer z przodu, ale głównie pasażerowie na tylnej kanapie - mówi Marcin Zambrzycki z łódzkiego salonu Toyota AMX. - Bagażnik pomieści wyraźnie więcej pakunków - jego pojemność wzrosła aż do 547 l. Dodatkowe przedmioty będzie można ulokować pod jego podłogą. Niezwykle łatwy będzie także dostęp do przestrzeni bagażowej - w nowym modelu krawędź załadunku będzie najniżej spośród wszystkich SUV-ów na rynku. Większe rozmiary wpłyną na wszechstronność pojazdu - RAV4 doskonale sprawdzi się podczas długich podróży całej rodziny, weekendowych wypadów, ale także w gęstym ruchu ulicznym. Podobnie jak dotychczas, samochód porusza się zwinnie a podwyższona pozycja kierowcy pozwala mu na pełen ogląd drogi.

Udoskonalony napęd na 4 koła
W pracach rozwojowych nad nowym modelem RAV4 dużo czasu poświęcono doskonaleniu układu jezdnego, którego poszczególne elementy otrzymały ogólną nazwę Integrated Dynamic Drive System. Układ kontroluje jednocześnie pracę napędu na 4 koła, systemu stabilizacji toru jazdy VSC oraz elektroniczne wspomaganie kierownicy. Dzięki temu, moment obrotowy, w zależności od sytuacji, może być rozdzielany na przednią i tylną oś w proporcji od 100:0 (przód/ tył) do 50:50. System ma za zadanie, w każdych warunkach, zapewniać najwyższe bezpieczeństwo i jak najlepszą przyczepność wszystkich kół. Kierowca ma też do dyspozycji zupełnie nowy tryb - Sport, który po aktywacji specjalnym przyciskiem, zmieni charakterystykę układu kierowniczego, automatycznej skrzyni biegów oraz szybkość reakcji silnika.
Miłośnicy zjeżdżania poza asfalt będą mieli możliwość zblokowania napędu 4x4 w stałej proporcji przeniesienia momentu obrotowego 50/50 na osie. Dodatkowo, wszystkich użytkowników będzie wspierał w trudniejszych warunkach asystent zjazdu i podjazdu.

Silniki i skrzynie biegów
W Polsce, podobnie jak w całej zachodniej Europie, nowa RAV4 będzie dostępna z trzema silnikami: 2-litrową jednostką benzynową o mocy 151 KM, po raz pierwszy montowanym w tym modelu 2-litrowym dieslem o mocy 124 KM oraz 2,2-litrowym dieslem 150 KM. Wszystkie standardowo współpracują z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów. Do silnika benzynowego będzie można dodatkowo wybrać automatyczną skrzynię typu CVT, a do mocniejszego diesla 6-stopniową skrzynię automatyczną. Wszystkie silniki zostały zoptymalizowane pod kątem zużycia paliwa i emisji CO2, dzięki czemu średnie zużycie paliwa nowej toyoty RAV4 spadnie aż o 12 proc.

Bezpieczeństwo w standardzie
Wszystkie wersje czwartej generacji RAV4 są standardowo wyposażone w 7 poduszek powietrznych (w tym kolanową dla kierowcy) oraz system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy. Na liście wyposażenia zwiększającego bezpieczeństwo podróżujących, znajdą się tak zaawansowane systemy, jak automatyczne włączanie i wyłączanie świateł drogowych, system ostrzegania o martwym polu w lusterku oraz system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto