Dworzec Łodź Fabryczna: kończą drążenie ścian szczelinowych
Termin oddania dworca przesunięto o siedem miesięcy w stosunku do pierwotnie planowanej daty. Inwestor, czyli spółka PKP SA zapewnia, że zmiana nie zwiększy wartości kontraktu i zostanie on terminowo rozliczony pod kątem dofinansowania ze środków europejskich.
Wydłużenie czasu prac spowodowane jest zmianami w przebiegu tunelu pod wiaduktem na ul. Kopcińskiego. - Konieczne jest inne zabezpieczenie przejścia pod wiaduktem. Poprowadzimy je pod mniej stromym kątem - mówi Marcin Zaremba, dyrektor kontraktu z ramienia wykonawcy. - Wiadukt jest osadzony na palach. Trzeba będzie go podnieść, unikając jednocześnie wyłączania go z ruchu. Planujemy rozpocząć prace na tym etapie przed wakacjami.
Tak będzie wyglądał Dworzec Łódź Fabryczna [wizualizacje]
Obecnie na placu budowy trwa wybieranie ziemi metodą podstropową. Koparki wygarnęły już 33 tys. metrów sześciennych ziemi. Oznacza to, że codziennie plac budowy opuszcza 300 ciężarówek z ziemią.
Wykonywane są też słupy podtrzymujące strop na poziomie zero. Takich słupów powstało już 20. Każdego tygodnia powstaje dziesięć nowych. Docelowo ma ich być 198. W drugiej części inwestycji zakończyło się wykonywanie ścian szczelinowych. Posłużą one do budowy tunelu doprowadzającego do dworca. Wykonano też 60 proc. stropu.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?