Polecamy

Urzędnicy przyjrzeli się także ofercie biur prezentowanej w internecie © pixabay.com
[4/6]

Biura podróży pod lupą UOKiK. Łodzianie skarżą się na zepsute wakacje: zakwaterowanie, wyżywienie, wycieczki

Urzędnicy przyjrzeli się także ofercie biur prezentowanej w internecie. Okazało się, że 12 firm nieprawidłowo informowało np. o kategorii hotelu, całkowitej cenie czy dostępności wycieczki dla osób niepełnosprawnych. Biura stosowały własne systemy oceny hoteli np. słoneczka, kwadraty czy kolorowe gwiazdki, które nie zawsze odpowiadały faktycznej kategorii hotelu. Nie było przy nich widocznej informacji, co one naprawdę oznaczają i na jakiej podstawie powstała ocena. Mogło to sugerować wyższy standard. Po kontroli właściciele biur poprawili ofertę.

Urzędnicy chcą także, by biura rzetelnie informowały o atrakcjach, jakie oferują klientom, np. o dostępie do poszczególnych usług.

CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE

Do końca wakacji jeszcze kilka tygodni, tymczasem przybywa skarg na organizatorów wyjazdów. Część trafia do rzecznika konsumentów, inne prosto do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Najnowsze wiadomości

reklama