Polecamy

Problemem są także dokładne godziny wylotu i powrotu © pixabay.com
[3/6]

Biura podróży pod lupą UOKiK. Łodzianie skarżą się na zepsute wakacje: zakwaterowanie, wyżywienie, wycieczki

Problemem są także dokładne godziny wylotu i powrotu. Nie zawsze turyści są o nich informowani.

- Gdy ustalenie dokładnego czasu wyjazdu z dużym wyprzedzeniem jest niemożliwe, przepisy dopuszczają, aby na wstępnym etapie biuro podróży podawało przybliżone godziny – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK. - Nie może jednak tego nadużywać ani wprowadzać konsumentów w błąd. Musi jasno, zrozumiale i widocznie poinformować, że jest to czas przybliżony, a także ustalić go z należytą starannością. Nie może być sytuacji, w których firma podaje niesprawdzone godziny odlotów, żeby skusić klientów dłuższym pobytem. Gdy organizator ustali konkretne godziny, musi jak najszybciej poinformować o nich podróżnych, a przed wyjazdem przekazać im niezbędne bilety czy vouchery - dodaje.

CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE

Do końca wakacji jeszcze kilka tygodni, tymczasem przybywa skarg na organizatorów wyjazdów. Część trafia do rzecznika konsumentów, inne prosto do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Najnowsze wiadomości

reklama