MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Zmontowany przez MPK tramwaj jedzie do Poznania

Emilia Białecka *Emkanabe*
Emilia Białecka *Emkanabe*
Czy jest szansa, by najnowocześniejszy w Europie tramwaj jeździł po Łodzi? – Będziemy się o to starali – powiedział Bogumił Makowski, rzecznik MPK. Tymczasem ten egzemplarz Solaris Tramino jeszcze dziś pojedzie na specjalnej lawecie do Poznania.

Łódzkie MPK zmontowało ten pojazd na zlecenie Solaris Bus & Coach S.A. Montaż odbywał się w Zakładzie Techniki przy ul. Tramwajowej 6 i trwał zaledwie pięć miesięcy. Pracownicy MPK – Łódź wykazali się bardzo wysokimi kwalifikacjami, ale mogli też zdobywać nowe doświadczenia.

Solaris Tramino miał swoją premierę w październiku br. na targach "Trako" w Gdańsku. Już wtedy Krzysztof Olszewski, Przewodniczący Rady Nadzorczej Solaris Bus & Coach S.A podkreślał jego atuty i gwarantował zadowolenie zarówno pasażerów, jak i motorniczych.

- Mogę zapewnić naszych przyszłych klientów, że produkowane przez nas tramwaje będą prezentować najwyższy poziom jakości i rozwiązań technicznych – powiedział.

O tym jak faktycznie sprawuje się w praktyce, pasażerowie w Poznaniu dowiedzą się już wkrótce. Ten egzemplarz niebawem dotrze na miejsce, gdzie zanim zostanie oddany do użytku poznaniakom, będzie przetestowany. Miasto zamówiło 40 sztuk tego modelu. Już dziś natomiast możemy przyznać, że Solaris Tramino jest Mercedesem wśród tramwajów.

/fot. Emilia Białecka

Niewątpliwie ten pojazd jest najnowocześniejszym tramwajem na polskim rynku. Pojazd jest jednoprzestrzenny, pięcioczłonowy oraz przegubowy. Jest w pełni niskopodłogowy: pozbawiony stopni zarówno przy wejściu, jak i wewnątrz a jego przestronne wnętrze umożliwia swobodne poruszanie się po całym pojeździe. Jego długość wynosi 31,7 metra.

Wyjątkowo silną stroną Tramino jest design - zarówno pod kątem ergonomii, jak i estetyki. Zalety pierwszego doceni motorniczy: na uwagę zasługuje regulowana wysokość pulpitu, co w pojazdach szynowych jest ogromną rzadkością oraz specjalny fotel dla prowadzącego pojazd, wyposażony w sterowniki zintegrowane z podłokietnikami fotela. W kabinie motorniczego do minimum ograniczono liczbę przycisków, które zostały przesunięte na pulpit boczny. Wszystko po to, aby nie rozpraszać uwagi osób sterujących pojazdem.

Innowacyjny system oświetleniowy sufitu Tramino, półprzezroczyste oparcia foteli, duże okna oraz jasne i ciepłe kolory materiałów użytych do wykończenia wnętrza tramwaju, sprawiają że przestrzeń pasażerska jest niezwykle przyjazna dla podróżujących.

Mocna i wytrzymała konstrukcja Solarisa Tramino czyni z niego pojazd świetnie sprawdzający również na torowiskach o stosunkowo złym stanie technicznym. Zastosowane w pojeździe superkondensatory pozwalają ograniczyć zużycie energii elektrycznej nawet o 20-30%. W tramwaju najpierw ładowane są specjalne kondensatory, a zmagazynowana w ten sposób energia wykorzystywana jest później do rozruchu. Korzyści z tego rozwiązania czerpie zarówno przewoźnik, jak i środowisko naturalne.

/Dane techniczne:www.solaribus.pl

Czytaj także:
- Autobus hybrydowy w Łodzi

MM Łódź patronuje:

MMŁódź poleca:
Zdrowie i uroda | Przewodnik po lokalach |Sztuka w Łodzi | Praca w Łodzi
Teatr w Łodzi |Kino w Łodzi|Zostań dziennikarzem obywatelskim|Konkursy
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

13. Zlot Zabytkowych Volkswagenów w gminie Kowal

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto