SOLARIS Urbino 18 Hybrid porusza się dzięki połączonej mocy silnika spalinowego i napędu elektrycznego - nowoczesna technologia pozwala wychwytywać nadwyżki pracy silnika oraz energię wyzwalaną w procesie hamowania. Odzyskana, przetworzona energia magazynowana jest w bateriach, a potem wtórnie wykorzystywana do przyspieszania autobusu. Do największych zalet tej innowacji należy oszczędność paliwa oraz tarcz hamulcowych, dzięki udziale silnika elektrycznego w procesie hamowania. „Hybryda” emituje też znacznie mniej spalin- o 25 % mniej CO2 i ponad 56% mniej CO w porównaniu z Solarisem Urbino 18 o napędzie dieslowskim. Silnik pracuje o wiele ciszej, co poprawia komfort jazdy.
-Chcemy poznać różne typy pojazdów, by kiedyś w przyszłości, przy rozpisywaniu przetargów wiedzieć z czym mamy do czynienia- powiedział Bogumił Makowski, rzecznik MPK- Dziś możemy przetestować autobus hybrydowy, sprawdzić jak będzie się zachowywał w przestrzeni łódzkiej.
Testowany pojazd to autobus przegubowy, z charakterystycznym dachem- tu zamontowany jest układ baterii. System „hybrydowy” tworzą m.in. dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 150 kW. Silnik spalinowy, firmy Cummins, ma moc 180,5 kW przy 2300 obrotach na minutę. W autobusie jest 51 miejsc siedzących.
Źródło:
uml.lodz.pl
MMŁódź poleca: | |||
Zdrowie i uroda | Przewodnik po lokalach |Sztuka w Łodzi | Praca w Łodzi | |||
Teatr w Łodzi |Kino w Łodzi|Zostań dziennikarzem obywatelskim|Konkursy |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?