PKP Intercity chce kupić 10 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W przetargu firma zastrzegła sobie prawo dokupienia kolejnych 5 pociągów w razie "zwiększenia potrzeb eksploatacyjno-przewozowych". W skład zamówienia wchodzi także zapewnienie utrzymania technicznego pojazdów przez okres 15 lat.
Nowe składy będą przewozić pasażerów na trasie Warszawa Wschodnia-Łódź Fabryczna po drodze zatrzymując się na stacjach: Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia, Żyrardów, Skierniewice, Koluszki i Łódź Widzew.
Przewoźnik wymaga, aby pociągi były przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h i spełniały wymagania systemu sterowania ruchem ERTMS (z systemem ETCS).
Każdy ze składów będzie mógł zabrać na pokład 600 pasażerów. W wagonach zamontowana zostanie klimatyzacja, zamknięty system WC i miejsca do przewozu rowerów.
- Linia łódzka ma wyjątkowy charakter, ponieważ łączy dwie aglomeracje i każdego dnia podróżuje na niej kilkanaście tysięcy pasażerów w drodze do/z pracy. Aby podnieść ich komfort jazdy, kupujemy nowy tabor. Będą to wygodne, klimatyzowane, bezpieczne piętrowe składy zespołowe o prędkości 160 km/h. - powiedział Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity S.A.
Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie musiał dostarczyć pociągi w ciągu 30 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy. Przetarg prowadzony jest w trybie negocjacji z ogłoszeniem.
PKP Intercity planuje sfinansowanie projektu ze środków własnych oraz ze środków unijnych pochodzących z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu mija 1 października 2013 roku.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?