W 2010 r. łodzianie nabyli bilety MPK za 116 mln zł, natomiast w 2011 roku ta kwota wzrosła do 129 mln zł. Dzięki temu zyski miasta zwiększyły się o 13 mln zł.
- Większa sprzedaż wynika pewnie z częstszych kontroli, jakie prowadzimy. Minimalna ich liczba w ciągu miesiąca to 30 tys., ale zwykle kontroli jest więcej - zaznacza Marcin Małek z biura prasowego MPK.
Najczęściej łodzianie kupują bilety czasowe. W ubiegłym roku przewoźnik sprzedał ich w swoich punktach 2,3 mln sztuk na kwotę 4 mln zł (w 2010 r. tylko 3,3 mln zł). Poza tym do kiosków rozdystrybuował 45 mln sztuk biletów za 58,6 mln zł.
W przypadku biletów okresowych najpopularniejsze są bilety 30-dniowe. W 2011 r. MPK sprzedało ich ponad 930 tys. sztuk, co dało wpływy do budżetu miasta w wysokości ok. 51 mln zł. Prawie dziesięciokrotnie mniej łodzian kupuje bilety miesięczne. W ubiegłym roku sprzedano ich 98,5 tys. sztuk na kwotę 5,6 mln zł.
Migawkę całoroczną na wszystkie linie (900 zł) w ubiegłym roku kupiło 512 łodzian. Jeszcze mniej - 35 sztuk, sprzedało się rodzinnych biletów 3-dniowych.
Niedługo dostępność do biletów ma być większa, bo MPK chce dokupić 20 biletomatów i zamontować je na przystankach. Obecnie pojazdy MPK są wyposażone w 149 automatów.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?