3 z 3
Poprzednie
Przejdź na i.pl
Tunel w Łodzi między Fabrycznym a Kaliskim. Miliony dotacji na tunel kolejowy
Prace przy budowie tunelu sprawią, że skrzyżowanie al. Kościuszki i ul. Zielonej zmieni swój wygląd, zostanie przebudowane. Tunel ma być budowany metodą odkrywkową. Cała nawierzchnia zostanie rozebrana i będzie rekonstruowana.
Oczekujemy stworzenia tam węzła komunikacyjnego, tak by był jak najbardziej funkcjonalny dla mieszkańców Łodzi – zapewnia dyrektor Kolczyński. - Oczekujemy, by zintegrowano przystanki na linii północ – południe, po stronie północnej. Rozmawiamy teraz o budowie bezpośrednich zejść z przystanków tramwajowych do stacji Łódź – Śródmieście.Maciej Sobieraj, zastępca dyrektora Wydziału Zarządu Dróg i Transportu przyznaje, że budowa tunelu to wielka inwestycja komunikacyjna. Przyśpieszy komunikacje nie tylko między dzielnicami Łodzi, a także miastami aglomeracji jak Zgierz, Pabianice, Koluszki. - Walczyliśmy tak o stacje Łódź Śródmieście, by połączyć ją z tramwajem regionalnym – twierdzi Maciej Sobieraj. - Tramwaj regionalny ma bowiem dużą siłę oddziaływania na centrum miasta. Maciej Sobieraj stwierdził, że miastu zależy, by na czas tej inwestycji tramwaj regionalnych kursował. Jest to technicznie do wykonania, co przetestowano podczas budowy trasy W-Z. - Gorzej może być w relacji wschód – zachód – twierdzi Maciej Sobieraj. - Ale jeśli będzie to możliwe chcemy zachować kursowanie tramwaju w tym kierunku. Jeśli chodzi o ruch drogowy to będą tu utrudnienia. Trzeba tu wykorzystywać inne drogi, jak ul. Żeromskiego, ul. Żeligowskiego, al. Włókniarzy, ul. Sienkiewicze. Wykonawca inwestycji wystąpił z propozycją, wybudować dwa tunele z jednym torem. Ostatecznie zdecydowano, że tunel będzie drążony jedną tarczą a znajdą się w nim dwa tory.