Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tunel w Łodzi między Fabrycznym a Kaliskim. Miliony dotacji na tunel kolejowy

Anna Gronczewska
O budowie tunelu łączącego Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską mówiono już przed II wojną światową, ale dopiero teraz uda się ten pomysł zrealizować. Właśnie z Brukseli dotarła wiadomość, że Łódź otrzyma z Unii Europejskiej 411 milionów euro na budowę tunelu średnicowego.

Tak więc finansowanie unijne zapewnione, wykonawca wybrany, projektowanie trwa i nic nie stoi na przeszkodzie aby ten tunel, z dwoma przystankami, powstał i byśmy za cztery lata zobaczyli zupełnie inny nowoczesny system komunikacji – mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

Marszałek Stępień zauważył też, że dzięki kolei będą mniejsze korki, bo zwiększy się liczba pasażerów komunikacji miejskiej - Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Polregio.

Robert Kolczyński, dyrektor wydziału ds. zarządzania projektami Urzędu Miasta Łodzi, cieszy się, że powstanie łódzkie metro.
- Liczyliśmy się, że taka instytucja powstanie z chwilą, gdy zapadła o zagłębieniu pod ziemię nowego Dworca Fabrycznego – dodaje dyrektor Kolczyński. - Była planowana już wiele lat temu. Teraz powstanie łódzki węzeł średnicowy. Prezydent Hannie Zdanowskiej udało się wywalczyć zbudowanie dwóch stacji pośrednich. W pierwotnych kształcie nie planowano ich budowy.

Przystanki te powstaną przy ul. Zielonej i ul. Ogrodowej.  Dzięki temu nie będzie to zwykły tunel, ale będzie mógł funkcjonować jako metro.

Jak będą przebiegały tunele kolejowe w Łodzi?[a/]
O budowie tunelu łączącego Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską mówiono już przed II wojną światową, ale dopiero teraz uda się ten pomysł zrealizować. Właśnie z Brukseli dotarła wiadomość, że Łódź otrzyma z Unii Europejskiej 411 milionów euro na budowę tunelu średnicowego. Tak więc finansowanie unijne zapewnione, wykonawca wybrany, projektowanie trwa i nic nie stoi na przeszkodzie aby ten tunel, z dwoma przystankami, powstał i byśmy za cztery lata zobaczyli zupełnie inny nowoczesny system komunikacji – mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. Marszałek Stępień zauważył też, że dzięki kolei będą mniejsze korki, bo zwiększy się liczba pasażerów komunikacji miejskiej - Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Polregio. Robert Kolczyński, dyrektor wydziału ds. zarządzania projektami Urzędu Miasta Łodzi, cieszy się, że powstanie łódzkie metro. - Liczyliśmy się, że taka instytucja powstanie z chwilą, gdy zapadła o zagłębieniu pod ziemię nowego Dworca Fabrycznego – dodaje dyrektor Kolczyński. - Była planowana już wiele lat temu. Teraz powstanie łódzki węzeł średnicowy. Prezydent Hannie Zdanowskiej udało się wywalczyć zbudowanie dwóch stacji pośrednich. W pierwotnych kształcie nie planowano ich budowy. Przystanki te powstaną przy ul. Zielonej i ul. Ogrodowej. Dzięki temu nie będzie to zwykły tunel, ale będzie mógł funkcjonować jako metro. Jak będą przebiegały tunele kolejowe w Łodzi?[a/] Anna Gronczewska
Już za cztery lata pojedziemy tunelem łączącym Dworzec Fabryczny z Dworcem Kaliskim. Unia Europejska przekazała ponad 400 milionów euro na tę inwestycję. Całość ma kosztować 1,8 miliarda złotych. Jednocześnie budowa tunelu spowoduje duże utrudniania w ruchu po centrum Łodzi.

PRZEJDŹ DO ZDJĘĆ: CZYTAJ O PLANOWANYCH PRZYSTANKACH, PRZEBUDOWIE SKRZYŻOWANIA W CENTRUM ŁODZI I ZOBACZ MAPY TUNELU

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto