Tunel w Łodzi między Fabrycznym a Kaliskim. Miliony dotacji na tunel kolejowy
O budowie tunelu łączącego Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską mówiono już przed II wojną światową, ale dopiero teraz uda się ten pomysł zrealizować. Właśnie z Brukseli dotarła wiadomość, że Łódź otrzyma z Unii Europejskiej 411 milionów euro na budowę tunelu średnicowego. Tak więc finansowanie unijne zapewnione, wykonawca wybrany, projektowanie trwa i nic nie stoi na przeszkodzie aby ten tunel, z dwoma przystankami, powstał i byśmy za cztery lata zobaczyli zupełnie inny nowoczesny system komunikacji – mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. Marszałek Stępień zauważył też, że dzięki kolei będą mniejsze korki, bo zwiększy się liczba pasażerów komunikacji miejskiej - Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Polregio. Robert Kolczyński, dyrektor wydziału ds. zarządzania projektami Urzędu Miasta Łodzi, cieszy się, że powstanie łódzkie metro. - Liczyliśmy się, że taka instytucja powstanie z chwilą, gdy zapadła o zagłębieniu pod ziemię nowego Dworca Fabrycznego – dodaje dyrektor Kolczyński. - Była planowana już wiele lat temu. Teraz powstanie łódzki węzeł średnicowy. Prezydent Hannie Zdanowskiej udało się wywalczyć zbudowanie dwóch stacji pośrednich. W pierwotnych kształcie nie planowano ich budowy. Przystanki te powstaną przy ul. Zielonej i ul. Ogrodowej. Dzięki temu nie będzie to zwykły tunel, ale będzie mógł funkcjonować jako metro.