Należący do Łukasza Stańczyka skuter piaggio MP3 wzbudza sensację na łódzkich ulicach. To pierwszy na świecie seryjnie produkowany tego typu trzykołowy pojazd. Ciekawe jest to, że skuter ma z przodu nie jedno, ale dwa koła. To modernistyczne rozwiązanie zapewnia mu lepszą stabilność na zakrętach i doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni.
- W czerwcu podczas podróży poślubnej byłem we Włoszech i właśnie tam w mojej głowie zrodził się pomysł kupna nowego skutera. Przez przypadek w jednym z łódzkich salonów znalazłem to cudo i zakochałem się - mówi pan Łukasz. - Ze względu na to, że trójkołowiec jest napędzany silnikiem o pojemności 250 ccm (moc 22,5KM), musiałem zrobić prawo jazdy na motocykle.
Pojazd wygląda z przodu jak skuter śnieżny, tyle że poruszający się na kołach. Na każdym z nich są pełnowymiarowe tarcze hamulcowe o średnicy 240 mm każda. Redukują one o 20 proc. drogę hamowania w stosunku do normalnego jednośladu (szybkość wytracania prędkości to ok. 8 m na sekundę).
Podczas jazdy można bez problemu przechylać się na zakrętach. Zapewnia to układ dźwigni zastosowany w przednim zawieszeniu, pozwalający osiągnąć przechyły w granicach 40 stopni. Natomiast specjalny system elektryczno-hydrauliczny pozwala zapomnieć o problemach z parkowaniem.
- Po naciśnięciu guziczka system blokuje amortyzatory. To pozwala pojazdowi stabilnie stać na parkingu, bez użycia klasycznego podnóżka - stwierdza właściciel skutera. - Blokada ta wyłącza się automatycznie, gdy prędkość jazdy przekracza 15 km/h.
Trójkołowiec spala około czterech litrów paliwa na 100 km. Kosztuje 24,5 tys. zł.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?