Cała inwestycja ma kosztować prawie 70 mln zł (83 proc. pokryje UE), ale wreszcie zmieni życie udręczonych nadmiernym ruchem TIR-ów, spływającym m.in. z autostrady A2, mieszkańców miasta.
W miniony poniedziałek w obecności marszałka województwa Łódzkiego Włodzimierza Fisiaka i wicemarszałka Witolda Stępnia podpisano z firmą Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o. umowę na rozbudowę drogi.
- Droga wojewódzka 708 zostanie w pełni zmodernizowana. Projekt ten znalazł się na liście projektów kluczowych finansowanych z Unii Europejskiej. Prawie 20-kilometrowy odcinek gotowy będzie do 2012 roku. Prace rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu - zapowiedział marszałek Włodzimierz Fisiak.
Umowę podpisali m.in. Sławomir Niżnikowski, zastępca dyrektora ds. inwestycji Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi oraz Sven Naupold - prokurent firmy Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o., która będzie inwestycję realizować, wykorzystując m.in. położoną w Strykowie własną bazę i wytwórnię masy bitumicznej.
Łączna długość modernizowanych odcinków to 19,3 km, w tym obwodnicy Strykowa - 2,8 km. Obwodnica miasta będzie przebiegać przez tereny przyszłej, około 300-hektarowej, strefy przemysłowej. Wjazd na nią będzie na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej 708 z ulicą Kolejową - wylot również na "708", na trasę do Brzezin.
Na każdym ze skrzyżowań powstaną tzw. małe ronda, ścieżki rowerowe i zatoki dla autobusów. Jezdnia będzie miała szerokość 7 metrów, zaś chodniki - 2-2,5 metra.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?