Raport o podręcznikach. Wśród ekspertów Czarnka jest były łódzki kurator. Budda przedstawiany korzystniej niż Jezus. Co z LGBT?
Ministerstwo edukacji przedstawiło raport o podręcznikach, który zamówił Przemysław Czarnek, szef resortu. W jego przygotowaniu brał udział Grzegorz Wierzchowski (na zdjęciu), były kurator oświaty w Łodzi, oskarżany, m.in. przez Lewicę, o homofobię. Czy w raporcie są jakieś odniesienia do tzw. ideologii LGBT? W części dotyczącej historii – tym przedmiotem zajmował się były kurator – nie. Za to wobec podręczników do tego przedmiotu pojawia się zarzut, że Budda jest przedstawiany korzystniej niż Jezus. Ponadto szlachta, zebrana jako pospolite ruszenie, wcale nie uciekła przed Kozakami pod Piławcami, jak opisał to Henryk Sienkiewicz – a za nim autor podręcznika. Natomiast pretensje wokół przedstawiania sporów o prawa osób LGBTQ+ zawiera część raportu na temat szkolnych książek do wiedzy o społeczeństwie... Przypomnijmy: w lutym Ministerstwo Edukacji i Nauki poinformowało o utworzeniu zespołu ekspertów, którego celem, według resortu, było sporządzenie raportu na temat funkcjonowania systemu dopuszczania podręczników do użytku szkolnego. Zespół zajął się trzema przedmiotami: historią, wiedzą o społeczeństwie oraz językiem polskim. Gotowy raport ma być wskazówką dla rzeczoznawców, którzy pracują w resorcie przy dopuszczaniu podręczników do użytkowania w szkołach. Raport dla Przemysława Czarnka współautorstwa byłego kuratora z Łodzi Jednym z sześciu ekspertów odpowiedzialnych za historię był Grzegorz Wierzchowski. Ta nominacja nie spodobała się m.in. parlamentarzystom Lewicy. Jej posłowie w Sejmie przypominali, iż Grzegorz Wierzchowski, jeszcze jako urzędujący kurator, w audycji Telewizji Trwam / Radia Maryja z sierpnia 2020 r. użył sformułowania „wirus LGBT”. Jednak we wnioskach historyków (raport to praca zbiorowa – poszczególne wnioski nie są przypisane konkretnemu ekspertowi) nie ma bezpośrednich odniesień do LGBT. Czego zatem doszukała się grupa, do której należał Grzegorz Wierzchowski? >>> Zobacz przykłady przy kolejnych ilustracjach >>>