Kontrowersje to hasło pod jakim odbywa się tegoroczna odsłona festiwalu. - Skupimy się na kontrowersyjnych przekazach marketingowych i będziemy szukać odpowiedzi na temat granic w treści i formie komunikacji – informuje Adam Radoń, dyrektor festiwalu reklamy AD Days.
Zaraz po oficjalnym otwarciu imprezy oraz powitaniu znakomitych gości można było wziąć udział w jednej z imprez towarzyszących AD Days, Media Szum. To cykl spotkań miłośników mediów i specjalistów od prasy, Internetu i marketingu. Ta edycja zatytułowana była Igraszki z diabłem, czyli jak nie dać się uwieść pokusie kontrowersji w reklamie. W ramach spotkania uczestnicy usłyszeli m.in., jak się wyróżnić by nie zginąć, czyli gdzie jest granica między wyróżnialnością, a kontrowersją. O tym opowiedział Andrzej Białasiewicz, Marketing Communication & Services Director SAB Miller-Kompania Piwowarska
Goście zapoznali się również z najbardziej kontrowersyjnymi reklamami w polskich mediach. Przedstawił je członek Rady Etyki Reklamy – Olgierd Cygan, CEO Digital One. Nie zabrakło oczywiście aktywnego udziału publiczności, która chętnie brała udział w dyskusji.
Uczestnicy imprezy mogli także obejrzeć wystawę „XX lecie polskiej reklamy” oraz „Przegląd reklamy rosyjskiej”. Pierwsza z nich prezentuje kampanie reklamowe nagradzane w polskich konkursach kreatywnych (Polski Konkurs Reklamy KTR, Złote Orły, Kreatura). Wystawa zaprezentowana po raz pierwszy podczas VI Polskiego Festiwalu Reklamy organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR w kwietniu 2010 roku, przygotowana została przez kuratorów Piotra Gruszczyńskiego oraz Piotra Wasilewskiego. Wyboru „złotej dwudziestki” dokonali dyrektorzy kreatywni agencji reklamowych zrzeszonych w SAR. Wystawie towarzyszy opis chronologiczny dwudziestolecia, opracowany przez miesięcznik Media & Marketing.
Oprócz ewolucji rynku komunikacji, gustu reklamodawców, twórców i odbiorców polskich reklam, prezentowane wystawy umożliwiają zwiedzającym poznanie tendencji panujących również na rynkach zagranicznych. Zatem interesującym urozmaiceniem AD Days jest wspomniany „Przegląd reklamy rosyjskiej”.
Dodatkowo, na festiwalu można obejrzeć wystawę o nazwie „Place Shockvertising”, która zgodnie z motywem przewodnim tegorocznej edycji festiwalu, będzie prezentować najbardziej kontrowersyjne i zaskakujące kampanie promocyjne państw, regionów i miast. Wystawa ta dowodzi, że motyw „sielankowy” nie jest jedynym dostępnym środkiem wyrazu w promocji pięknych miejsc, a kontrowersje mogą być z powodzeniem wykorzystywane w marketingu terytorialnym.
Ponadto, w przestrzeni Art Center każdy chętny może samodzielnie zareklamować się na specjalnie przygotowanej do tego ścianie. Redakcja Naszego Miasta nie omieszkała z tego skorzystać.
Tutaj znajdziesz cały programAD Days 2010
Błysk i cekiny czyli gwiazdy w Cannes
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?