Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Praca w MPK - spotkanie z przyszłymi tramwajarzami

Redakcja
Dziś, po godz. 11 na pętli Radiostacja-Narutowicza, w tramwaju z napisem L, rozpoczęło się spotkanie dotyczące kursu przygotowawczego na kierowców tramwajów.

Duże zainteresowanie tym zawodem oraz przejścia na emeryturę wysłużonych motorniczych spowodowało, że w 2008 roku MPK zaczęło organizować szkolenia przygotowawcze dla przyszłych kierowców.

Kurs trwa około trzech miesięcy. Składa się na niego dziesięć godzin teorii oraz minimum sześćdziesiąt godzin jazdy. Instruktorzy uczą kursantów nie tylko w jaki sposób mają obsługiwać pojazd, lecz także innych, przydatnych w praktyce, rzeczy.

- Największy problem jest z nauką odpowiedniego zachowania w stosunku do pasażerów - opowiada Stanisław Maciejewski, motorniczy z wieloletnim stażem. - Instruktorzy kładą też nacisk na to, by kierowcy tramwajów sami potrafili zdiagnozować usterkę nie czekając na mechaników, by  jak najszybciej usunęli pojazd nie tamując ruchu. Tramwajem nie da się zjechać na pobocze, dlatego muszą nauczyć się, co zrobić i gdzie zjechać - dodaje.

Obecnie prowadzone jest czwarte tego typu szkolenie. Biorą w nim udział dwadzieścia trzy osoby, w tym dwie kobiety.

W dzisiejszym spotkaniu informującym o kursie uczestniczyli także przyszli tramwajarze, w tym obie panie. Zapytani o powód wyboru zawodu kursanci opowiadali: stabilizacja, opieka socjalna, a także spełnienie marzeń - zawsze chciałem/am być kierowcą.

Obecnie kierowca tramwaju na początek ma zagwarantowane około 2 tys. złotych netto. Praca wiąże się także z szeroko zakrojoną opieką socjalną, wszelkimi dodatkami, a także wczasami.

Do tej pory w kursach brało udział sześćdziesiąt osób, w tym dwanaście pań. Być może wynika to z tego, że, jak jedna z kursantek powiedziała, mogą w MPK pracować także kobiety mające małe dzieci. Jak mówi Stanisław Maciejewski, wszyscy, którzy ukończyli kurs znaleźli zatrudnienie w firmie.

Zainteresowanie szkoleniem oraz późniejsza pracą w MPK jest duże. Obecnie w dziale kadr znajduje się około osiemdziesięciu podań. Kierownictwo firmy postanowiło wyjść na przeciw temu zapotrzebowaniu. Przeszkolono już kolejnych instruktorów. Dzięki temu w niedługim czasie, w następnych kursach będzie mogło brać udział nawet po czterdziestu kandydatów.

Oby z nowymi motorniczymi przyszła nowa, świeża jakość, dzięki czemu my, pasażerowie, będziemy mogli trochę mniej narzekać na naszego miejskiego przewoźnika.

MM Łódź zaprasza:


MM Łódź patronuje:


MMŁódź poleca:

Od redakcji: Przypominamy, że każdy z Was może zostać dziennikarzem obywatelskim serwisu MM Moje Miasto! Zachęcamy Was do zamieszczania artykułów oraz nadsyłania zdjęć z ciekawych wydarzeń i imprez. Piszcie też o tym, co Wam się podoba, a co Wam przeszkadza w naszym mieście. Spróbujcie swych sił w roli reporterów obywatelskich eMeMki! Pokażcie innym to, co dzieje się wokół Was. Pokażcie, czym żyje Miasto.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto