Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Łódź Design Festival 2012: Sztuka to sposób myślenia [program]

Krzysiek Żyła
Krzysiek Żyła
Podczas trwającego od 18 do 28 października festiwalu, dowiemy się, jak design wpływa na nasze życie i zmienia świat.

6. edycja festiwalu, który w tym roku odbędzie się pod hasłem Awareness (ang. świadomość), udowodni, że sztuka to nie tylko projekty kolejnych przedmiotów.

Design dla lepszego jutra

Na co szczególnie zwrócić uwagę w tegorocznym programie? Przede wszystkim na wystawy.

Pierwsza z nich – "The Future is Stupid", przygotowana przez Svena Ehmanna, umożliwia przyjrzenie się z bliska niebanalnym przedmiotom i innowacyjnym rozwiązaniom.

Projekt Colalife porusza problem braku lekarstw w krajach trzeciego świata. Autor doszedł do wniosku, że Coca–Cola jest wszędzie. Dlaczego więc nie skorzystać z dróg jej eksportu? Zaprojektował więc opakowanie, które kształtem dopasowane jest do wolnej przestrzeni między butelkami umieszczonymi w skrzynce.

W ramach tej samej ekspozycji zaprezentowany zostanie także projekt Kiosk grupy Unfold. Na Łódź Design 2012 będzie można poznać działanie drukarki 3D oraz zrozumieć, jak to możliwe, by projekt stworzony za pomocą programu graficznego, powstawał na naszych oczach w wersji przestrzennej.

Więcej niż wystawy

W ramach Forum: Design & Architektura, serii wykładów i prezentacji, ponad 20 wybitnych specjalistów z Polski i całego Świata opowie o własnych doświadczeniach, pracy i poszukiwaniach.

Organizatorzy nie zapomnieli też o najmłodszych odbiorach sztuki, pamiętając, że dzieci patrzą na świat z ciekawością i zainteresowaniem. W odpowiedzi na ich potrzeby, organizatorzy, zakładając, że zabawa jest najlepszą formą nauki, stworzyli projekt Edukreacja. Spacery po wystawach, edukacyjna bawialnia oraz warsztaty rozwijające wyobraźnię i kreatywność, to tylko niektóre z przygotowanych atrakcji.

Tegoroczna odsłona festiwalu to również wystawy i wydarzenia towarzyszące. W ramach plebiscytu must have, promującego rodzime projekty, wyłoniono najlepsze pod względem formy produkty, które zostaną zaprezentowane na wspólnej wystawie. Natomiast konkurs make me! stanowi szansę dla młodych projektantów z całego świata na zaprezentowanie swoich pomysłów publiczności, nawiązanie kontaktów z firmami i zaistnienie na rynku. Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę w wysokości 20 000 zł.

od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto