Łódź chce pokryć połowę kosztów budowy trzeciej stacji w tunelu
- Jeżeli ma być przystanek, to w tej chwili - mówi Hanna Zdanowska. - Tunel będzie budowany ze środków unijnych, więc dochodzi kwestia trwałości projektu. Przez 5 lat nic nie możemy zrobić. Nie wiemy, od kiedy ta trwałość zacznie się liczyć. Później pojawi się problem wyłączenia tunelu z użytkowania. Kolej, jeśli już zacznie tam kursować, to nie podejmie decyzji o jego wyłączeniu. Przypomnijmy, że kolej zbuduje stację Łódź Śródmieście w zamian za to, że miasto przebuduje obiekty kolejowe. Wczoraj podane zostały inwestycje, które miasto ma realizować. Największe z nich to przebudowa wiaduktu na Drewnowskiej, inwestycja drogowa na Widzewskiej, kładka nad torami na Henrykowskiej, węzeł multimodany (połączenie transportu autobusowego, tramwajowego i kolejowego) przy Łodzi Żabieńcu. Te inwestycje są rozłożone na 10 lat. Nie ma jeszcze harmonogramu prac.