Wkrótce w telewizji pojawi się 30 sekundowy film reklamowy Muzeum Sztuki w Łodzi. Oprócz podstawowej telewizyjnej wersji w ramach kampanii zostało też zrealizowanych pięć innych spotów - virali, które pojawią się w internecie. Pierwszy spot jest dostępny 13 maja. Autorem scenariusza do spotów jest Leszek Karczewski, Kierownik Działu Edukacji MS, reżyserem Artur Frątczak.
- Reklamowanie sztuki jest zjawiskiem paradoksalnym. Głęboko wierzymy w to, że sztuki nie trzeba reklamować. W związku z tym pomyśleliśmy o kampanii na opak. Takiej, która będzie antyreklamowa - w tym sensie, że będzie pokazywała słabość reklamy jako takiej, słabość procesu, w którym się kupczy, w tym wypadku sztuką - mówi Karczewski.
Scenariusz reklamy napisano specjalnie z myślą o Janie Peszku, który przyjął zaproszenie do udziału w kampanii promocyjnej Muzeum i zgodził się zagrać w „antyreklamie sztuki”. I tak powstało pięć wersji spotu, w których Peszek próbuje reklamować sztukę na wzór stereotypowych rozwiązań telewizyjnych - tak jak robi się to w przypadku leków, kosmetyków czy słodyczy.
- Dlaczego zgodziłem się na udział w kampanii? Mam co najmniej dwa powody. Po pierwsze uważam, że sztuka zawsze wymaga nagłośnienia. Oczywiście powinna się sama bronić i oddziaływać, jednak mam wrażenie, że w dzisiejszej rzeczywistości interesy sztuki trochę się gubią wobec siły i nacisku rynku. A po drugie akcja Muzeum Sztuki w Łodzi wydaje mi się dowcipna, inteligentna i jeszcze takiej nie było.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?