Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak promować Łódź? Co może być marką Łodzi?

Monika Pawlak
Wizytówką Łodzi bez wątpienia może być Manufaktura
Wizytówką Łodzi bez wątpienia może być Manufaktura Wojciech Markos Markiewicz
Co zrobić, by Łódź dobrze się kojarzyła w kraju i na świecie? Co się składa na tożsamość naszego miasta? Wreszcie, co może być marką Łodzi? Na takie pytania próbowali odpowiedzieć uczestnicy konferencji zorganizowanej wczoraj w magistracie przez Wyższą Szkołę Przedsiębiorczości i Zarządzania. Skończyło się na wymianie poglądów. Wielu uczestników zastanawiało się nawet, czy w mieście nie ma pilniejszych spraw od wymyślania marki.

- Musimy zmienić postrzeganie Łodzi na zewnątrz, znaleźć sposób, by zachęcić zagranicznych inwestorów, ludzi z pomysłami, by przyjeżdżali właśnie do Łodzi - podkreślał Bartłomiej Wojdak, dyrektor biura promocji miasta.

Nie przekonał posła Johna Godsona. - Każda dyskusja o przyszłości miasta jest ważna i potrzebna, szczególnie z udziałem ekspertów, ale ta konferencja to dyskusja o opakowaniu, nie o zawartości. Według mnie, należałoby zacząć od zawartości - nie krył swoich wątpliwości poseł PO.

O tym, że w Łodzi jest dużo do zrobienia, świadczą badania Roberta Ristino z Clark University w USA, gościa specjalnego poniedziałkowej konferencji.

Amerykański specjalista od PR przepytał mieszkańców Łodzi, co sądzą o swoim mieście. Wnioski nie są wesołe. Według łodzian, miasto jest obskurne, brudne, szare, przygnębiające. Jedynym pozytywem są koszty życia - niższe niż w Warszawie lub Krakowie.

Wśród atutów Łodzi Robert Ristino wymienił Manufakturę.

- Łódź wymaga dużych zmian, takich jak Manufaktura czy planowana przebudowa Dworca Fabrycznego, na małe zmiany nie ma już czasu. Gdyby wszystkie budynki wyglądały tak, jak magistrat, miasto byłoby ładniejsze niż Budapeszt - uważa amerykański specjalista.

- Bolączką Łodzi jest brak czegoś, co nazywa się ciągłością władzy - zwróciła uwagę Zdzisława Janowska, posłanka SLD.

Zdaniem prof. Janowskiej, każdy kolejny prezydent zamiast wybrać kluczowe i dobre projekty poprzednika, a potem je konsekwentnie realizować, wprowadza w mieście swoje porządki, zaczynając wiele projektów od początku.

- Gdyby Łódź miała prezydentów jak Rafał Dutkiewicz we Wrocławiu czy Wojciech Szczurek w Gdyni, wyglądałaby teraz zupełnie inaczej - skwitowała poseł Janowska.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto