Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gwiazdy wspierają kampanię "RyzyKochania"

Marta Roszkowska
Marta Roszkowska
Akcje informacyjno-edukacyjne organizowane na uczelniach wyższych, happeningi, konkursy, to tylko niektóre elementy kampanii promującej odpowiedzialny styl życia, "RyzyKochania".

Dziś zwykłe plakaty, czy ulotki informacyjne nie są w stanie skłonić młodych ludzi do zastanowienia się nad konsekwencjami związanymi z odpowiedzialnością w sferze życia seksualnego. Dlatego też, w tworzeniu kampanii promujących bezpieczny seks uwzględnia się wszelkiego rodzaju dodatkowe akcje, czy happeningi, a przy wzmocnieniu i uatrakcyjnieniu przekazu często pomagają znani i lubiani.

Podobnie jest w przypadku kampanii społecznej o nazwie "RyzyKochania". Zaangażowanie w kampanię wielu znanych osób miało podkreślić to, że problem HIV/AIDS dotyczy wszystkich niezależnie od tego, czy jest się znanym sportowcem, odnoszącą sukcesy piosenkarką, prezenterem telewizyjnym czy anonimowym studentem.

Jako pierwsi głos zabrali projektanci mody: Dawid Woliński, Wiola Śpiechowicz, Paprocki&Brzozowski, Ewa Minge oraz One Eighty, projektując nadruki na T-shirty, które zostały wyprodukowane wraz z najlepszymi amatorskimi projektami wyłonionymi w konkursie "Kreuj idee".

Fot. Iza Grzybowska

Następnie T-shirty zostały zaprezentowane w sesji fotograficznej przez: Marię Peszek, Weronikę Rosati, Wojtka Łozowskiego, Tomka Szczepanika z zespołu Pectus oraz anonimowych modeli. Ukazanie na zdjęciu dwóch osób z różnych światów nie jest przypadkowe. Z jednej strony znana osoba - „gwiazda”, która osiągnęła wszystko, jest usposobieniem ideału, do którego dąży młody człowiek. Z drugiej strony anonimowi bohaterowie, młodzi ludzie, którzy zaczynają podejmować ważne życiowo decyzje. Zderzenie tych osób ma symbolizować, że HIV dotyczy każdego z nas bez względu na wiek, płeć, zawód, pozycję społeczną i każdy może znaleźć się w ryzykownej sytuacji.

Kampania "RyzyKochania" jest ogólnopolską kampanią społeczną organizowaną przez Stowarzyszenie Manko i Społeczną Agencję PR, która porusza temat HIV/AIDS wśród młodych osób. Celem kampanii jest szerzenie wiedzy na temat dróg zakażeń HIV, propagowanie idei bezpiecznego seksu oraz promocja wykonywania testów na obecność wirusa HIV.

Kolejnym zamierzeniem organizatorów kampanii "RyzyKochania" jest podjęcie debaty publicznej na temat problemu HIV/AIDS, który wciąż jest w Polsce marginalizowany. Dodatkowo błędne przekonanie o AIDS jako chorobie dotyczącej jedynie środowisk narkomanów, prostytutek czy mniejszości seksualnych powoduje wykluczenie społeczne osób chorych, a przez zdrową część społeczeństwa nieodnoszenie tego problemu do siebie.

Przedstawiona sesja fotograficzna została zrealizowana dzięki ogromnemu zaangażowaniu wielu osób, które w ten sposób włączyły się w kampanię. Wśród nich :

Fotograf : Iza Grzybowska
Pomysł i stylizacja : Jolanta Czaja
Producent sesji : Anna Wierzbicka, Ewa Kwiatkowska
Fryzury : Łukasz Pycior
Makijaż : Paweł Bik

/Na podstawie materiałów prasowych

MM Łódź patronuje:

MMŁódź poleca:
Zostań
dziennikarzem
obywatelskim

KonkursyZdrowie i uroda
Przewodnik
po lokalach

Sztuka w ŁodziTeatr w Łodzi
Kino w ŁodziPraca w Łodzi
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto